דני איילון: "ישראל מוכנה להתנצל בפני טורקיה"

סגן שר החוץ המודח אמר בריאיון לעיתון הטורקי "הורייט" כי "מכתב התנצלות כגון זה ששלחה ארה"ב לפקיסטן בעקבות הרג 24 מאזרחיה הוא רעיון טוב כדי ליישר ההדורים בין ירושלים לאנקרה" ■ כשנשאל האם מדובר בהתנצלות, השיב: "כן"

סגן שר החוץ המודח, דני איילון, אמר בריאיון לעיתון הטורקי "הורייט", כי לדעתו, מכתב התנצלות מטעם ישראל על פרשת משט המרמרה "יהיה פתרון ראוי ויגרום ליישור ההדורים בין המדינות".

"אני רואה במהלך הזה הזדמנות", אמר סגן השר איילון, בהתייחסו ליחסי ירושלים-אנקרה, שהוקפאו מאז שהתפוצצה פרשת משט המרמרה, שהסתיימה במותם של 9 אזרחים טורקים במאי 2010.

"ניתן לחשוב על פתרון של מכתב התנצלות", אמר איילון. "זוהי דרך יצירתית לפתרון המשבר בינינו, דוגמת מכתב דומה ששלחה ארצות-הברית לפקיסטן לאחר מותם של 24 אזרחים פקיסטנים במהלך תקיפה שביצעה". כשנשאל האם מדובר בהתנצלות, השיב סגן שר החוץ: "כן".

משט המרמרה יצא מטורקיה במאי 2010 לכיוון רצועת עזה. במשט השתתפו שש אוניות ועליהן מאות נוסעים פרו-פלסטיניים, שלטענתם רצו להגיע לרצועה כדי "לשבור את המצור".

במהלך הגעת הספינות לאזור, עלו לוחמי שייטת 13 על האניות והשתלטו עליהן מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל. במהלך העימות, תקפו חלק מהנוסעים את החיילים באלות, מוטות ברזל וסכינים. כתוצאה מכך - נהרגו 9 אזרחים טורקיים ועשרה מחיילי צה"ל נפצעו.