מסתמן: רוב תקציב הפרסום של אלקטרה יחזור לאדלר-חומסקי

המפסיד העיקרי הוא JWT ישראל, שאמור היה לקבל את תקציב מזגני אלקטרה

משרד הפרסום אדלר-חומסקי יכול לייחס לעצמו הישג חשוב עם פתיחת השנה החדשה: ל"גלובס" נודע כי המשרד צפוי לקבל בחזרה לטיפולו את חלק הארי של תקציב הפרסום של אלקטרה מוצרי צריכה - חטיבת המזגנים.

בין אנשי אלקטרה ואנשי אדלר-חומסקי מתנהלות בימים אלה שיחות, שאם לא יתפוצצו ברגע האחרון, יביאו להחזרת התקציב למשרד.

לפני כחודשיים וחצי שלחה הנהלת אלקטרה מכתב לאנשי אדלר-חומסקי, שבו הודיעה להם על הפסקת ההתקשרות בין הצדדים.

המכתב היכה את המשרד ואת הענף כרעם ביום בהיר. זאת, מאחר שכחלק מההסכמות לגבי העברת התקציב לאדלר-חומסקי, העתיק המשרד לפני 3 שנים את משכנו לבניין אלקטרה, שבו הוא משלם על-פי הערכות שכר דירה גבוה מאוד. השכירות של אדלר-חומסקי היא למשך 10 שנים, ולמשרד היו כנראה סיבות טובות להאמין כי הטיפול בתקציב יימשך בהתאם.

במשרד הוכו בהלם הן בשל ההודעה המפתיעה, והן בשל אובדן כספי של אחד התקציבים הגדולים במשק - אלקטרה נמנית עם 20 המפרסמים הגדולים בשוק. היקף הפרסום של החברה עמד ב-2012 על כ-40 מיליון שקל במחירים ריאליים. שנה קודם לכן פרסמה החברה בכ-80 מיליון שקל - רובם באמצעות אדלר-חומסקי.

סיבה נוספת שבגללה הופתעו במשרד נבעה מכך שבין המנכ"לים המשותפים, אורי עיני ואמיר גיא, לבין אנשי אלקטרה שררה מערכת יחסי עבודה טובה. לעומת זאת, איל חומסקי, מבעלי המשרד, שסבר כנראה כי להפחתה הדרמטית בפרסום השנה עלולות להיות השלכות כואבות על אלקטרה, לא זכה לאהדה רבה מצד מנכ"ל אלקטרה, יקי ודמני.

באדלר-חומסקי החליטו לא לוותר על התקציב ללא קרב, וכך, בדרכים דיפלומטיות ובמכתבים משפטיים, נסללה הדרך בשבועות האחרונים לאפשרות שהמשרד יחזור לטפל בתקציב.

המפסיד העיקרי מהמהלך, אם יתממש, הוא JWT ישראל, שאמור היה לקבל את תקציב המזגנים לידיו.