ארה"ב: צניחה בתביעות האבטלה השבועיות; ה"פילי פד" איכזב

(עדכון) תביעות האבטלה השבועיות צנחו לשפל של 5 שנים - 335 אלף ■ אישורי הבנייה לדצמבר עמדו על 900 אלף (שנתי) ואילו התחלות הבנייה היכו התחזיות ■ מדד ה"פילי פד" רשם קריאה שלילית של 5.8 נק'

בעוד המשקיעים נושאים עיניהם למחוקקים בארה"ב כאשר הפעם עומדים הדיונים על הפרק הדיונים על תקרת החוב, התפרסמו היום מספר נתוני מאקרו מפתיעים שהצביעו על כך שכלכלת המדינה ממשיכה להתואשש. נתוני תביעות האבטלה השבועיות ירדו לשפל של כ-5 שנים ואילו התחלות ואישורי הבנייה עלו לשיא שלא נראה מאז שלהי 2008.

נתוני תביעות האבטלה השבועיות הפתיעו וירדו לרמה של 335 אלף בשבוע שהסתיים ב-12 לינואר, בעוד אנליסטים ציפו לירידה מתונה יותר לרמה של כ-370 אלף, לאחר שבשבוע הקודם תביעות האבטלה עלו לרמה של 371 אלף.

מנתונים שפרסמה לשכת העבודה האמריקאית עולה כי ממוצע תביעות האבטלה ל-4 השבועות האחרונים, נתון הנחשב למהימן יותר ופחות מושפע מתנודות עונתיות, ירד ב-6,750 לרמה של 359,250 תביעות אבטלה. בנוסף, תביעות האבטלה המתמשכות, המגלמות את מספר האנשים שכבר מקבלים דמי אבטלה, עלו ב-87 אלף לרמה מתואמת עונתיות של 3.21 מיליון, בשבוע שהסתיים ב-5 בינואר.

עם זאת, אנליסטים מציינים כי מוקדם מדי לשמוח מאחר והנתונים משקפים תנודתיות עונתית, מאחר ומעסיקים רבים העסיקו עובדים זמניים לתקופת החגים, כך שסביר להניח שבשבועות הקרובים נתוני האבטלה יטפסו שוב מעלה.

שוק הדיור ממשיך להתאושש

הפתעה חיובית נרשמה גם בנתונים שפורסמו בסקטור הדיור. אישורי הבנייה לחודש דצמבר עמדו על 900 אלף, כאשר צפי האנליסטים עמד על 910 אלף. התחלות הבנייה היכו את התחזיות ועלו בדצמבר לרמה של 950 אלף. (שנתי) צפי האנליסטים עמד על 890 אלף.

ב-17:00 פורסם מדד הייצור של מחוז פילדלפיה, שרשם קריאה שלילית של 5.8 נקודות בינואר, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על קריאה חיובית של 7.1 נקודות, לעומת קריאה של 8.1 נקודות בדצמבר.