סיכון נמוך, פוטנציאל מעניין

הצעה להשקעה במט"ח שאולי עלולה להימחק, אולם טומנת בחובה גם רווח משמעותי

בזמן האחרון אני מוצא את עצמי משפשף את העיניים פעם אחר פעם כשאני שומע את המנהיגות הכלכלית העולמית. משפשף את העיניים מצד אחד, אולם מצד שני לא מופתע כלל מהמצב אליו נקלע העולם.

אם כאלו ליצנים מובילים אותו אז מה הפלא שנקלענו למצב כזה? לא לא, רבותי. אני לא מדבר על שטייניץ יום לפני בחירות - כאן אין צורך להרבות במילים, רק להקשיב. הגאון התורן הינו ז'אן קלוד יונקר, ראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו.

לפני שבועיים היה זה נשיא הבנק האירופי מריו דראגי שהפגין מצב רוח מרומם ומשעשע כשהכריז שאירופה תתאושש עוד בשנת 2013. אז הוא אמר. בשבוע שעבר הבין יונקר את מה שרבים מאיתנו מבינים כבר זמן רב - יונקר הכריז כי התחזקות האירו מהווה סיכון משמעותי לכלכלות אירופה. בוקר טוב, מר יונקר.

אבל רק רגע, מה קורה פה? רק לפני שנה, כשהתחילו לקרוא הספדים על גוש האירו והאירו נחלש משמעותית, הזדעקו יונקר וחבריו ונשבעו להגן בגופם ונשמתם על הגוש ומטבעו המדממים. ברננקי וחבריו, שכבר חשו כיצד הם מפספסים את אחד היעדים החשובים של ההקלה הכמותית - החלשת הדולר שתקל על היצוא האמריקאי והתעשייה המקומית - חייכו ונשמו לרווחה.

גם גולדמן זאקס וחבריהם הזדרזו להתנדב למען הצלת האירו ואת התוצאות מרגישים היום היטב יצואני הגוש והתעשייה המקומית באירופה.

אז עכשיו מרגיש יונקר היטב ומבין מה שהבין גוידו מונטגה, שר האוצר של ברזיל - יש כאן מלחמת מטבעות, ובהיעדר קונצנזוס עולמי לגבי דרכי התמודדות משותפות, אדם לאדם זאב.

הפטריוטיות המוגזמת שהפגינו ראשי הגוש למען המטבע שלהם פעלה כחרב פיפיות וכמובן שדימום הגוף כואב ומסוכן הרבה יותר מדימום האגו. מונטגה הבין ועשה, מה שהציל את ברזיל בשנה האחרונה מפני התחזקות המטבע המקומי כתוצאה מתכניות ההקלה הכמותית שהופעלו בארה"ב.

גם אצלנו מתחזקת הרגשת אי-הנוחות של בנק ישראל כשסל המטבעות ממשיך להידרדר עקב כניסת הון זר לישראל. סל המטבעות מתקרב שוב לנקודת השפל שלו ואני מניח כי אם ייבחר נתניהו, יינתן האות להמשך המתקפה, מה שיחייב את הבנק המרכזי שלנו להגיב.

אם יתרחש הבלתי צפוי ונתניהו לא יזכה לרוב, יוכלו ראשי בנק ישראל לנשום לרווחה, שכן אני צופה כי שינוי שלטון בישראל יתרום לפיחות מיידי בערך השקל, בוודאי בטווח הקצר.

מה שבטוח, הוא שצפויה לנו תקופה מעניינת במיוחד בשוק המט"ח המקומי. מכיוון שכך, אני סבור כי לחובבי ההזדמנויות בשוק המט"ח יש כאן פוזיציה מעניינת שדורשת השקעה קטנה שעלולה להימחק, אולם אם תתרחש תנועה חדה לאחד הכיוונים - הרווח יהיה משמעותי. בנקודת זמן כזאת יש מקום לקנות אופציות PUT ו-CALL על שער הדולר לטווח קצר. אם אכן תתרחש תנועה משמעותית בעקבות הבחירות, צפויים הקונים לרווח משמעותי - סיכון נמוך עם פוטנציאל מעניין.

• יוסי פרנק הוא יועץ פיננסי ומנכ"ל אנרג'י פייננס

yf@energyfinance.co.il

• אשמח להמשיך את הדיון עמכם במשך כל השבוע.בטור דעות תחת הכותרת "המדוברות ביותר" תוכלו בדרך כלל להמשיך לתקשר עימי

• החומר הכלול בסקירה זו ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד