אנחת רווחה: אושר ליוון נתח סיוע של 9.2 מיליארד אירו

שרי האוצר של גוש האירו אישרו מסירת הסכום לממשלת יוון, בפגישתם היום בבריסל ■ ראש האירו-גרופ, ז'אן-קלוד יונקר: "הממשלה היוונית עמדה ביעדיה התקציביים לינואר"

שרי האוצר של גוש האירו העניקו היום (ג') את ברכתם למתן סיוע כספי נוסף לממשלת יוון, בהיקף של 9.2 מיליארד אירו (12.3 מיליארד דולר) במהלך החודש.

מתוך הסכום המדובר, כ-7.2 מיליארד אירו מיועדים לפריסה מחדש של חובות הבנקים במדינה ועוד כ-2 מיליארד אירו מיועדים לסיוע לכיסוי הגירעון הממשלתי היווני.

הענקת הסיוע הנוסף ליוון, ללא סיוע חיצוני מקרן המטבע הבינלאומית, מעיד על הבעת אמון גבוהה של מובילי המדיניות הפיננסית באשר ליכולתה של המדינה לעמוד ביעדיה התקציביים - ולהמשיך להוביל את מדיניות הצנע בה היא נוקטת בשנתיים האחרונות.

נתח הסיוע המדובר, הינו חלק מסיוע גדול יותר בהיקף של 49.1 מיליארד אירו (שצפויה יוון לקבל עד חודש מארס), אשר אושר סופית על ידי שרי האוצר של גוש האירו בחודש שעבר - זאת, בעוד השרים גם אישרו את הערכת מועד הגעתה של הממשלה היוונית ליעדיה הפיסקאליים, עד שנת 2016 (במקום 2014).

"יעדיה של ממשלת יוון לחודש ינואר הוגשמו", ציין ז'אן-קלוד יונקר, העומד בראש ועידת שרי האוצר של גוש האירו, ומכהן גם כראש ממשלת לוקסמבורג. בחודש שעבר, קיבלה יוון סיוע כולל בהיקף של 34.3 מיליארד אירו, חלקו למערכת הבנקאית במדינה.

קרן המטבע, מצידה, תמסור ליוון סיוע בהיקף של 3 מיליארד אירו בלבד, במהלך כל הרבעון הראשון של השנה (עד מארס 2013).

כלל הסכומים הינם חלק מחבילת הסיוע השנייה שאושרה ליוון בשנה שעברה, בהיקף של 130 מיליארד אירו - וזאת, לאחר שכבר קיבלה סיוע של 110 מיליארד אירו ב-2010.