5 סיבות לכך שגל מימושים עלול לכבוש את וול סטריט בקרוב

וולטר קורטץ, (Kurtz) אנליסט הכותב בבלוג הכלכלי Sober Look, מציין במאמר חדש שפירסם 5 סיבות מרכזיות לכך שכדאי להיזהר משוק המניות האמריקאי, לפחות בטווח הקרוב

בעוד שוק המניות בארה"ב קרוב לשיא כל הזמנים, משקיעים רבים מנסים להבין האם המגמה החיובית תימשך או שמא גל מימושים מחכה מעבר לפינה. וולטר קורטץ, (Kurtz) אנליסט הכותב בבלוג הכלכלי Sober Look, מציין במאמר חדש שפירסם 5 סיבות מרכזיות לכך שכדאי להיזהר משוק המניות האמריקאי, לפחות בטווח הקרוב.

1. סנטימנט הצרכנים - אחד הנתונים החשובים הנוגעים לצריכה הפרטית בארה"ב, המהווה כ-70% מהכלכלה האמריקאית. הקריאה של חודש ינואר הצביעה על ירידה של 1.6 נקודות לרמה של 71.3 נקודות.

2. מחירי האנרגיה - מחירי האנרגיה טיפסו לרמות גבוהות, עניין המאיים על כלכלת המדינה. כך למשל הנפט הגולמי (WTI crude) זינק לרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר.

3. נתוני ייצור חלשים - קורטץ טוען כי נתוני הייצור בארה"ב לא מצביעים על מגמת שיפור מהותית. כך למשל, מדד הייצור של ריצ'מונד, ה"פילי פד" וכן האמפייר סטייט לא הצליחו לעלות מעל צפי האנליסטים בחודש האחרון.

4. האטה בפעילות הכלכלית - מדד הפעילות הכלכלית במחוז שיקגו עלה רק ב-0.02%, מתחת לצפי האנליסטים.

5. הכסף זורם למניות - קורטץ טוען כי "לפתע פתאום" כל העולם הפך להיות שורי. לפי נתונים של מריל לינץ', רמת המזומנים של המשקיעים נפלה לרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2011. מגמה נוספת המעידה על האופטימיות של המשקיעים היא הבריחה מהאג"ח למניות. רמתההשקעות באג"ח נפלה לרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2011. האם זהו סימן חיובי? לא בהכרח. "כאשר כולם אופטמיים, זה הזמן להיות זהיר", הוא טוען.