מניית הערב: עקפה התחזיות ומזנקת 41% במחזור "מפלצתי"

נטפליקס פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי ועקפה "בגדול" את תחזיות האנליסטים ■ מייסד החברה ריד הסטינגס: "הצפייה בטלויזיה באינטרנט הופכת להיות עוצמתית יותר ויותר"

נטפליקס, ספקית שירותי הוידאו באינטרנט, מזנקת הערב (ה') בוול סטריט לאחר שפרסמה אמש דוחות טובים בהרבה מצפי האנליסטים. ברבעון האחרון של 2012 החברה דיווחה על רווח של 13 סנט למניה והכנסות של 945 מיליון דולר. זאת, כאשר צפי האנליסטים עמד על הפסד של 13 סנט למניה והכנסות של 934 מיליון דולר.

מייסד החברה ריד הסטינגס, שהשקיע כ-850 מיליון דולר וכבר הפסיד יותר מ-70% מהשקעתו, אמר בתגובה כי "מה שבאמת קורה זה שהצפייה בטלויזיה באינטרנט, כזו המאפשרת למשתמשים לצפות על גבי כל מכשיר סלולרי, טאבלט או מחשב, הופכת להיות עוצמתית יותר ויותר".

הסטינגס הוסיף ואמר כי נטפליקס יכולה להרשות לעצמה להתחרות באופן ישיר עם ענקיות הכבלים כגון טיים וורנר ו-HBO, מבלי להעלות את המחירים. "יש לנו יותר מנויים מאשר היו לרשת Starz, וזה מאפשר לנו לבצע השקעות גדולות".

נטפליקס מציעה לגולשי האינטרנט צפייה חופשית בסרטים ובערוצי טלוויזיה בעלות של מספר דולרים בחודש. שווי השוק של החברה עומד על כ-7.9 מיליארד דולר ומחזור המחסר הממוצע שלה ב-3 חודשים האחרונים עומד על כ-4.4 מיליון מניות. אולם, כיום, החברה מזנקת בכ-41% ובמחזור עצום של כ-12 מיליון מניות. כעת, רבים מהמשקיעים תוהים האם מהלך העליות שהחל באוקטובר 2012, במסגרתו המניה זינקה בכ-160% ימשיך גם השנה.