לגארד: ארה"ב תאבד את מקומה בתור הכלכלה הגדולה בעולם

במהלך ריאיון שהעניקה לגארד לרשת CNBC היא הזהירה כי על הקונגרס לטפל בסוגיית תקרת החוב במהרה אחרת ההשלכות על הכלכלה האמריקאיות יהיו קשות ■ היא ביקשה משתי המפלגות לפעול בהיגיון בטיפול בנושא

יושבת ראש קרן המטבע העולמית כריסטין לגארד הזהירה לפנות בוקר את ארצות הברית שהיא עלולה לאבד את מקומה בתור הכלכלה הגדולה ביותר בעולם אם המחוקקים לא יצליחו להגיע להסכמה על תוכנית ארוכת טווח לטיפול בגירעון של המדינה, כך מדווחת סוכנות הידיעות "בלומברג".

לפי הדיווח, בראיון שהעניקה לגארד ל-CNBC היא התייחסה להעלאה הזמנית שאושרה בתחילת של תקרת החוב בארצות - מה שמעניק למדינה מרווח נשימה של 3 חודשים. "על הפוליטיקאים בוושינגטון לקחת בחשבון שתפקידה של הכלכלה האמריקאית בתור המובילה בעולם נמצא בסכנה", אמרה לגארד בראיון שנערך עימה בשלהי ועידת דאבוס, שבשוויץ.

לגארד אמרה כי הקונגרס בארצות הברית לנצל את הדחיה הזמנית בנושא תקרת החוב על מנת לטפל בבעיה, במקום "להמשיך לבעוט בפחית במורד הדרך". לגארד הזהירה כי אם המצב הזה יימשך לאורך תקופה ארוכה מדי אז חוסר הוודאות בנוגע לסוגייה הזאת יתחיל להשפיע על הכלכלה האמריקאית שמתחילה להראות סימני התאוששות בחודשים האחרונים.

"לפעמים מתנהל משא ומתן תחת לחץ", אמרה לגארד בראיון שישודר היום. "אם יקחו את הזמן על מנת לשבת ביחד, בצורה הגיונית, ולשים בצד חלק מהאידיאולוגיה של הצדדים על מנת להגיע להסכמות בנוגע למה שטוב באמת עבור הכלכלה האמריקאית ועבור הכלכלות בעולם, זה יהיה מצויין".

בדוח שפרסמה קרן המטבע בנוגע לארצות הברית בתחילת השבוע נכתב כי קיימים עדיין סיכונים שעלולים להשפיע על הכלכלה האמריקאית. בתוך כך הורידה הקרן את תחזית הצמיחה של ארצות הברית ל-2% מ-2.1% בשנת 2013 אך העלתה אותה ב-0.1 נקודות האחוז ל-3% בשנת 2014.

"ביטחון הינו דבר מאוד שברירי, ויכול להישחק בהדרגה", אמרה לגארד בראיון והסבירה שהירידה שנרשמת כרגע בביטחון בנוגע לארצות הברית יכולה להשפיע לטווח ארוך על הכלכלה האמריקאית. "חוסר ביטחון רב או ממשוך, עלול לשחוק את האמון", הזהירה לגארד.