רשמית: משרד מיתר-ליקוורניק-גבע מתמזג עם קנטור-אלחנני-טל

המשרד הממוזג, שיכלול כ-200 עורכי דין, מתוכם 58 שותפים, יפעל תחת השם "מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות'" ויהיה השלישי בגודלו בארץ

משרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם ברנדויין, המעסיק כ-160 עורכי דין, ומשרד עורכי הדין קנטור, אלחנני, טל, המונה 43 עורכי דין, הודיעו היום (א') רשמית על מיזוג בין המשרדים.

המשרד הממוזג, שימנה כ-200 עורכי דין, מתוכם 58 שותפים, יפעל תחת השם "מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל" וימוקם בבית עורק ברמת-גן, בבניין שבו ממוקמים היום משרדי מיתר.

מבחינת מספר עורכי הדין, המשרד הממוזג יהיה השלישי בארץ - אחרי גולדפרב-זליגמן והרצוג-פוקס-נאמן, שבהם מועסקים יותר מ-200 עורכי דין.

לדברי שותף בכיר במיתר-ליקוורניק-גבע, עו"ד דני גבע, "אנו שמחים על צירופו של משרד קנטור, אלחנני, טל אל משרד מיתר ועל מיזוג הפעילות של המשרדים. משרד קנטור, אלחנני, טל הוא אחד המובילים והמקצועיים בתחומי הבנקאות והנדל"ן, ואנחנו שמחים על ההזדמנות להתאחד עם קבוצה מקצועית מהמעלה הראשונה בארץ. משרדנו ביסס את מעמדו כמשרד מקצועי ומוביל בתחומי המשפט האזרחי-מסחרי ומדורג מדי שנה על-ידי הדירוגים הנחשבים ביותר בצמרת משרדי עורכי הדין המובילים בארץ".

גבע צופה כי "המשרד הממוזג יחזק את הדומיננטיות שלנו בשוק הישראלי ויענה על כל הציפיות ואף מעבר להן, עת יקנה ללקוחותיו מענה מקצועי כולל לכל הסוגיות המשפטיות שלהם יזדקקו".

- האם אתם שואפים להיות המשרד הגדול ביותר בארץ?

גבע: "הגודל כשלעצמו איננו המטרה. משרד איכותי לא נמדד בגודלו, אלא באיכות העבודה המתבצעת בו. השאיפה של המשרד הממוזג היא להיות המשרד הטוב ביותר בכל הפרמטרים הקיימים בשוק מבחינת מקצועיות העבודה, טיבה ואיכותה, וכן גם להיות מקום עבודה נעים ומוצלח לכל העובדים בו".

לדברי עו"ד דליה טל, שותפה מייסדת בקנטור אלחנני טל, המגמה הכלל-ארצית בתחום עריכת הדין, שהולכת וצוברת תאוצה, היא של מיזוגים ויצירת "משרדי-על". לפיכך, "חשבנו שגם משרד קנטור, אלחנני, טל ראוי שיהיה חלק ממגמה זאת. משרד מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם ברנדויין נמצא על-ידינו כבחירה הטובה ביותר ובעלת פוטנציאל סינרגיה גבוה, ואני שמחה שהם בחרו בנו כשותפים החדשים. בשם שותפיי ובשמי, אני שמחה על הצלחת המהלך ומצפה בכיליון עיניים ליציאה לדרך המשותפת".

רמזים על כוונת משרד מיתר, ליקוורניק גבע & לשם להתמזג עם משרד גדול אחר ניתנו בדברים שאמרה עו"ד מיה ליקוורניק ב-31 בדצמבר 2012, בכנס של דן אנד ברדסטריט (D&B), שהציג את דירוג משרדי עריכת הדין במשק לפי גודלם.

ליקוורניק אמרה בכנס כי "צורכי החברות במשק מכתיבים ודוחפים את גידול משרדי עריכת הדין. אני לא יודעת אם 200 עורכי דין זה השיא הסופי. הרבה תלוי בהמשך הצמיחה של הכלכלה שלנו. אם המגמה הזו תימשך, המשרדים הגדולים ימשיכו לגדול, וזה יבוא על חשבון המשרדים הבינוניים והקטנים".

ליקוורניק התייחסה בדבריה למגה-מיזוג שנערך חודשים ספורים קודם לכן בין שני משרדים מובילים וגדולים בישראל - גולדפרב-לוי-ערן-מאירי-צפריר ובין מ. זליגמן - שהתמזגו למשרד אחד, המונה כיום 215 עורכי דין.

בדומה לפירמות ענק נוספות בארץ, משרד מיתר-ליקוורניק עוסק במגוון רחב של נושאים, בהם תחומי מסחר נרחבים, עסקאות בינלאומיות גדולות ומורכבות, מיזוגים ורכישות, משפט בינלאומי, דיני מכרזים, רשויות מקומיות, משפט מינהלי, התדיינויות מסובכות, שוקי ההון ועוד. המשרד מייצג לקוחות מובילים מהקהילה העסקית המקומית והבינלאומית, ומציע ללקוחותיו ידע מעמיק ומומחיות בכל תחומי המשפט המסחרי.

המגעים למיזוג עם משרד גרוס נכשלו

השותפים הבכירים במשרד מיתר הם עורכי הדין - דן גבע, רלי לשם, מיה ליקוורניק, דיויד שרתוק, דן שמגר, קליפורד פיליג, אלון גלרט ונועם שרון.

משרד קנטור, אלחנני, טל עוסק אף הוא בתחומים רבים, אך הוא מתמחה בעיקר בדיני בנקאות ופיננסים. עו"ד דליה טל - ראש המשרד בשיתוף עם עו"ד ירון אלחנני - כונתה בעבר "עורכת הדין של הבנקים".

בדומה למהלכי מיזוגים אחרים, הסיבה המרכזית למיזוג בין מיתר-ליקוורניק לבין קנטור היא העובדה שהלקוחות הגדולים במשק ובחו"ל מעדיפים לקבל טיפול משפטי כולל ממשרד גדול אחד, שמסוגל לטפל במגוון רחב של תחומים.

עם זאת יצוין כי יש מי שסבורים כי אין הבדל מהותי בין משרד שעובדים בו 150-200 עורכי דין לבין משרד המעסיק 50-70 עורכי דין. מבחינת השירות ללקוח, משרד שבו עובדים, נניח, 40-50 עורכי דין מעולים בתחומם, יכול להעניק שירות מצוין שאינו נופל מהשירות המשפטי שניתן במשרדים הגדולים.

יצוין כי לפני כ-3 שבועות חשף "גלובס" כי משרד קנטור, אלחנני, טל ניהל מגעים למיזוג עם משרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג (GKH). רק לאחר שהמגעים למיזוג עם משרד גרוס נכשלו, פנו טל ושותפיה למשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם לצורך ניהול משא-ומתן למיזוג עמו.