נעילה מעורבת בבורסות אירופה; "אופטימיים לגבי המניות"

וול סטריט רשמה את רצף העליות הארוך ביותר מ-2004, בורסות אירופה בשיא של 23 חודשים ■ הזמנות המוצרים בארה"ב תמכו במדדים

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, לאחר שהמדדים המרכזיים ביבשת הגיעו בשבוע שעבר לשיא של 23 חודשים, ועל רקע נתון ההזמנות למוצרים בני-קיימא בארה"ב שהפתיע לטובה.

לאחר מתן פתרון זמן לסוגיית תקרת החוב בארה"ב וריסון המשבר באירופה, מצב הרוח בשווקים אופטימי יחסית: מדד ה-S&P500 בוול סטריט נמצא בשיא של 5 שנים ואילו בורסות אירופה בשיא של 23 חודשים. כיום ממתינים המשקיעים לפרסום נתוני ההזמנות למוצרים בני-קיימא לחודש דצמבר, וכן לפרסום נתוני מכירות הבתים לחודש זה.

בוול סטריט נרשם בשבוע האחרון רצף העליות הארוך ביותר מאז 2004, אשר הובילו את ה-S&P500 לחצות את רף ה-1,500 נקודות לראשונה מאז דצמבר 2007. למעשה, הראלי של חודש ינואר הוביל את מדד הבנצ'מרק של ארה"ב לעליות של 5.4%, לרמה שלה ציפו אנליסטים רק באמצע השנה. הדאו ג'ונס רחוק רק 2.2% משיא כל הזמנים.

רצף העליות מושפע בעיקר בעונת הדוחות החיובית, כאשר רוב החברות שדיווחו עד כה - היכו את התחזיות. בנוסף לדוחות הטובים של החברות, גם נתוני המאקרו שמתפרסמים לאחרונה מצביעים על התאוששות הכלכלה האמריקאית, וזאת בלי שהזכרנו את פתרון סוגיית "המצוק הפיסקאלי" בתחילת השנה, והפתרון (הזמני) למשבר תקרת החוב.

האם ה"דובים" יתעוררו והתיקון בדרך?

נעילה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת, עם נטייה לעליות שערים, על רקע דיווחים כספיים ונתוני מאקרו מעודדים של חברות בסין - ובעוד השווקים בוול סטריט ובאירופה נמצאים בשיאים תקופתיים.

"אני עדיין אופטימי לגבי העתיד של המניות", אמר מסיוקי קובוטה, מנהל השקעות ב-Daiwa SB Investments. "הין נחלש לאור הצעדים של מובילי המדיניות הפיננסית, נתוני המאקרו מארה"ב צפויים להמשיך להיות חזקים וכלכלת סין מתאוששת".

הבורסות ביפן ממשיכות לרדת, לאחר הכרזת הבנק המרכזי של יפן בשבוע שעבר כי הציב יעד אינפלציה של 2%, וכי יבצע רכישות אג"ח בהיקף של 13 טריליון ין (145 מיליארד דולר) בחודש, לתקופת זמן בלתי מוגבלת, החל מחודש ינואר 2014 - וזאת, במטרה לעמוד ביעד האינפלציה שהציב. (לסיפור המלא)

מניות הרכב היפניות מרכזות עניין. נציין את מניית טויוטה , לאחר שהחברה דיווחה על עלייה של 23% במכירות הרכב לרמת שיא של 9.75 מיליון דולר ב-2012, ובכך היא למעשה עקפה את המכירות של ג'נרל מוטורס והפכה להיות יצרנית הרכב הגדולה בעולם. גם ניסאן והונדה רשמו מכירות שיא ב-2012.

[לבורסות בעולם][לטבלת ישראליות בעולם]