גל מכוניות מנהלים היברידיות בדרך לשוק; והמחיר?

קיה אופטימה הייבריד ראשונה כבר נחתה בארץ ובקרוב יצטרפו אליה סונטה הייבריד וקאמרי הייבריד ■ המחירים המשוערים: פחות מ-200 אלף שקל

מכונית מנהלים היברידית ראשונה מדגם "קיה אופטימה" נחתה בארץ לצורך תקינה, לקראת שיווקה בהמשך השנה. הקיה אופטימה הייבריד מצוידת במערכת הנעה ייחודית מקבילה ומודולרית, שפותחה על ידי תאגיד יונדאי, ובה תיבת ההילוכים נפרדת מהמנוע החשמלי.

המבנה מאפשר להציע את המכונית עם התיבה האוטומטית הרגילה בת 6 המהירויות של האופטימה ולא עם תיבת CVT רציפה כמו רוב המתחרים. בנוסף זו אחת המכוניות הסדרתיות הראשונות, שעושות שימוש בסוללת ליתיום-פולימר מתקדמת כתחליף לסוללות הניקל-מטאל הקיימות.

המנוע החשמלי מייצר 40 כ"ס וביחד עם מנוע בנזין נקי בנפח 2.4 ליטר מייצר כ-208 כ"ס. היא מסוגלת לצרוך בממוצע כ-17 קילומטר לליטר וצפויה להשתבץ בקבוצה ירוקה 2, מה שיאפשר לה ליהנות ממלוא הטבת המס לרכב היברידי, במחיר שכנראה לא יהיה יקר משמעותית מזה של האופטימה הרגילה.

במקביל, צפויה להגיע ברבעון השני התאומה שלה מבית יונדאי מוטורס, הסונטה הייבריד, שמצויד במכללי הנעה זהים. עדיין לא ידוע מחירה אולם היא תגיע ככל הנראה מארצות הברית.

הצלע השלישית בתמונת מכוניות המנהלים ההיברידיות היא הטויוטה קאמרי הייבריד, שגם היא עוברת כיום הליכי תקינה וצפויה, כנראה, להשיג שיבוץ בקבוצה ירוקה 2. הקאמרי הייבריד תגיע ארצה בתוך מספר חודשים ותשווק באופן סדיר.

יצוין, כי מכוניות כאלה, מהדור החדש של הקאמרי, כבר הגיעו בחודשים האחרונים לארץ במסלול הייבוא האישי. המחיר הממוצע של המכונית אחרי מס בארץ, שמוצע על ידי סוחרי הייבוא האישי, נע סביב 180 אלף שקל.