מה חושב מארק פאבר על הראלי ובמה הוא מעדיף להשקיע?

מארק פאבר, האנליסט הבכיר הידוע בתחזיות הפסימיות שלו, טוען כי האופוריה במניות תגמר בקרוב ■ פייבר מעדיף להגדיל את חלקו של הזהב בתיק שלו ובמניות הוא מעדיף חברות כרייה, ומניות זרות מאוקראינה, וייטנאם וסין

האם הראלי בשווקים יחזיק מעמד? זו השאלה ששואלים את עצמם משקיעים ואנליסטים בימים האחרונים, שעה שמדדי המניות המובילים בארה"ב מתקרבים לשיא כל הזמנים. ה-S&P500 חצה את רף ה-1,500 נקודות לראשונה מאז דצמבר 2007, והדאו ג'ונס רחוק רק 2.2% משיא כל הזמנים.

מארק פאבר, האנליסט הבכיר הידוע בתחזיות הפסימיות שלו, טוען כי האופוריה במניות תגמר בקרוב. בראיון שהעניק אתמול (ג') ל-CNBC אמר פאבר כי "אנחנו מושקעים יתר על המידה, אך ייתכן שיהיה תיקון קל בפברואר ואז עלייה נוספת במחירי המניות".

"זה יהיה דומה ל-1987 אז במחצית הראשונה של השנה השוק עלה ב-41%, רק כדי לאבד 40% באוקטובר ונובמבר. כך שייתכן שתהיה תנודתיות רבה השנה במחירי המניות", כך הוא מאמין.

ומה עושה פאבר בעצמו? "אני מוכר כרגע מניות. אני מקטין את האחזקות שלי כי נבנית כרגע אופוריה", הוא אומר. פייבר מעדיף להגדיל את חלקו של הזהב בתיק שלו בשל החשש שלו מ"משבר מערכתי, מלחמות וכו'", לדבריו. במניות הוא מעדיף חברות כרייה, ומניות זרות מאוקראינה, וייטנאם וסין.