אנליסטים: הראלי ייעצר - והדאו לא יעלה על 14,000 נק'

אנליסטים בוול סטריט מציינים, יום לאחר פרסום נתוני הצמיחה המאכזבים בארה"ב, מספר סיבות לכך שהראלי הנוכחי עלול להיעצר ■ נבואות זעם או ניתוח טכני מושכל?

למרות הטון החיובי בשווקים, האם ייתכן שמדד הדאו ג'ונס צפוי "להיתקע" סביב רף ה-14,000 נקודות? אנליסטים בוול סטריט מציינים, יום לאחר פרסום נתוני הצמיחה המאכזבים בארה"ב, מספר סיבות לכך שהראלי הנוכחי עלול להיעצר.

סיבה ראשונה הינה החברות בעלות שווי שוק קטן בארה"ב, ביניהן החברות במדד ראסל 2000 (Russell 2000) - המהוות אינדיקטור התומך בעליות, או לחלופין מרסן אותן. מאז הרבעון הרביעי של 2012 עלה הדאו ב-10%, בעוד מדד ראסל 2000 זינק ב-15%.

"מדד הראסל נתן - ומדד הראסל ייקח", מזהיר דאג סיבריז מ-Partners Management. "ברגע שהחברות הקטנות מתחילות ליפול, הכל נופל". גם פיל פרלמן, סוחר עצמאי ועורך באתר הפיננסי StockTwits.com, סבור כי יש לתת למדד קשב רב: "החברות הקטנות מספרות לנו סיפור מעניין מאד: השוק לקראת נסיגה".

מדד מטריד נוסף, מציינים אנליסטים, הוא מדד ה"הפתעה" של בנק ההשקעות סיטיגרופ - CitigroupEconomic Surprise Index. מדד, אשר הפך שלילי השבוע, בוחן את ביצועיהם של נתונים מאקרו כלכליים בהשוואה לציפיות האנליסטים בשוק.

כך למשל, אתמול התפרסמו נתוני מאקרו מאכזבים בארה"ב - עת דווח כי המשק האמריקני התכווץ באופן מפתיע ברבעון הרביעי של 2012 בשיעור של 0.1%, בעוד אנליסטים ציפו לצמיחה חיובית של 1%. זאת, יש לציין, בהשוואה לצמיחה של 3.1% ברבעון השלישי של 2012.

גם דן גרינהאוס, אסטרטג ב-BTIG, סבור כי השווקים נראים "עייפים": "נראה בבירור שיש לנו בעיות עם ה-S&P500 ב-1500 נק', ואני מאמין שכך גם לגבי הדאו ב-14000 נק'. אין למספרים האלה משמעות מבחינה טכנית, רק פסיכולוגית. מספרים עגולים עושים תמיד הרבה בעיות לאנשים".