יועצי השקעות - האם העליות במניות סין יבלמו בקרוב?

סין מגלה סימני התאוששות נמרצים, ועדיין יש אנליסטים הצופים כי הראלי במניות סין, לא ימשך זמן רב והוא צפוי להסתיים בקרוב

סין מגלה סימני התאוששות נמרצים, ועדיין יש אנליסטים הצופים כי הראלי במניות סין, לא ימשך זמן רב והוא צפוי להסתיים בקרוב, כך על פי אתר CNBC מהיום (ה').

הנתונים האחרונים יפים. מדד ה-MCSI צמח ב 6% אחוזים מאז דצמבר, ועמו עוד מספר אינדיקטורים המצביעים על התאוששות כלכלת המדינה.

עם זאת, אחרי שצמחה במהירות, נראה כי שוק המניות בסין יתמתן, כך למשל סבור פיליפ צ'אן, דירקטור בחברת "Shenyin Wanguo Securities" בהונג קונג. "העליה החדה מעלה", הוא אמר, "התרחשה בחודש שעבר ובחודש זה, כך שהן כמעט הגיעו למטרה שהצבנו לנו, שנעה סביב 2,400 נקודות". מדד המניות בסין הגיע ל- 2,385 נקודות השבוע, הגבוה ביותר מאז יוני בשנה שעברה.

"אני עדיין אופטימי לגבי העתיד של המניות", כך אמר השבוע מסיוקי קובוטה, מנהל השקעות ב-Daiwa SB Investments. "הין נחלש לאור הצעדים של מובילי המדיניות הפיננסית, נתוני המאקרו מארה"ב צפויים להמשיך להיות חזקים וכלכלת סין מתאוששת".

אולם לדעת צ'אן, הכלכלה הסינית, למרות הנתונים המעודדים, לא תצמח השנה כפי שנוטים לצפות ממנה, מה שיגביל את העליות עליהן מרבים לדבר בשוק המניות.

"אנו לא מצפים לצמיחה רצינית בכלכלה, ואנחנו די שמרנים", הוא אמר.

וונדי ליו, מ"נומורה", אמרה אף היא שיש עוד מקום מעלה למניות הסיניות, אבל מה שיכול לבלום את הראלי, זו האטה מסוימת ועליה באינפלציה. "אנו סבורים שלקראת אמצע השנה יהיה תיקון. אז היה ראלי, ויתכן שהוא ימשיך זמן מה, אבל הוא יתמתן בהמשך", היא אמרה.