המינהל מעכב פרסום תוצאות המכרז להשכרה בכפר סבא

ההצעות שהוגשו למכרז, מתברר, היו נמוכות בצורה דרמטית מכפי שציפו עורכי המכרז, וזו ככל הנראה הסיבה לעיכוב התוצאות

מכרז להשכרה ארוכת טווח בכפר סבא פורסם כבר באוגוסט 2012 ותוצאותיו טרם פורסמו. על-פי גורמים שהשתתפו במכרז, הוגשו אליו עשרות הצעות, אולם כולם מתקשים להבין מדוע טרם פורסם הזוכה.

ההצעות שהוגשו למכרז, מתברר, היו נמוכות בצורה דרמטית מכפי שציפו עורכי המכרז, וזו ככל הנראה הסיבה לעיכוב התוצאות. לפי הערכות, המכרז עומד כעת בפני שתי אפשרויות: האחת, שוועדת המכרזים תנסה להגיע להסכם כלשהו מול הזוכה, והאחרת - שהמכרז יבוטל.

"הצעה זוכה אמיתית"

אחת החברות שניגשו למכרז, חברת כחל כלכלית חשיבה לעתיד, שיגרה מכתב חריף למינהל ולאוצר ודרשה לפרסם את התוצאות באופן מיידי.

"ועדת המכרזים דנה במכרז ותוצאותיו כבר מונחות לפניה", כתב יגאל אליהו, בעלי החברה, למשרד הבינוי והשיכון ולאוצר. "בשבוע הבא ימלאו למכרז 60 ימים מיום הגשתו. עיכוב התוצאות גורם לנו נזק הולך וגדל. מהות המכרז הייתה בנייה להשכרה במחיר מפוקח ונמוך והצעתנו נמוכה ממחיר השוק בעשרות אחוזים. בימים אלו מתפרסמות בזו אחר זו תוצאות מכרזי הבנייה להשכרה השונים בארץ ורובם נסגרים באין מציע, כשבמכרז שנדון קיימת הצעה זוכה אמיתית. פנינו לוועדת המכרזים של המינהל ולעומד בראשה פעם אחר פעם ללא תשובה או תגובה".

"האוצר מעכב"

בשיחה עם "גלובס" סיפר אליהו כי מעולם לא נתקל בהתנהלות כזו. "אנחנו חברה שבונה במקומות אחרים בארץ", אמר, "ניגשנו לעשרות מכרזים ומעולם לא נדרשו לוועדת המכרזים להודיע על זוכים יותר משבועיים. לפני זמן מה היה כנס פתוח באריאל שם הופיע השר אריאל אטיאס. הפניתי אליו את השאלה ותשובתו הייתה שמשרד האוצר היה זה שמעכב את התוצאות". לדברי אליהו, הצעת החברה עמדה על 4.89 שקל למ"ר לדירות שיושכרו לזכאים. מחיר זה משקף שכירות הנמוכה מ-500 שקל לדירת 100מ"ר - נמוכה ממחירי השוק.

המכרז המדובר פורסם במסגרת מסלול א' של מכרזי השכירות וכולל אפשרות לבניית 24 יחידות בשכונת הזמר העברי בעיר על שטח 1.8 דונם. במסגרת מסלול זה מתחייב הזוכה לבנות 10 דירות שיושכרו לזכאי משרד השיכון במחיר מפוקח וקבוע מראש, 5 דירות להשכרה במחירי השוק ו-9 דירות נוספות שיוכל הזוכה במכרז למכור בשוק החופשי. מחיר הקרקע עמד על 3.822 מיליון שקל בתוספת 374.2 אלף שקל דמי פיתוח. הסכומים הללו משקפים שווי של 174.8 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. מדובר במחיר נמוך דרסטית והזוכה למעשה מקבל אפשרות לרכישת קרקע במחיר אפסי כאשר חלקן הארי לא מיועדות לזכאים כלל. מהאוצר וממשרד השיכון נמסר כי את השאלה מדוע מתעכבות תוצאות המכרז יש להפנות למינהל. מהמינהל לא נמסרה תגובה עד סגירת הגיליון.

גם בעיריית כפר סבא מספרים כי העירייה טרם עודכנה בתוצאות המכרז: "המכרז הינו מכרז של משרד הבינוי והשיכון. עיריית כפר סבא לא הייתה צד למכרז ולא עודכנה עד היום בתוצאותיו. לא הוצג לעירייה כל מנגנון של פיקוח על שכירות ואחזקה של המבנה. באופן רשמי לא הועברה אלינו התייחסות לנושא המכרז ממשרד הבינוי והשיכון מאז פורסם".