בולארד: הפד יפחית את קצב רכישת האג"ח באמצע השנה

יו"ר הפד של סנט-לואיס אומר שייתכן מאוד כי הפד יתחיל להוריד את קצב רכישת האג"ח כבר באמצע השנה הנוכחית ■ ג'יימס בולארד מאמין שהתוכנית תופסק לחלוטין לקראת סוף השנה

ביום רביעי פורסם כי כלכלת ארצות הברית ברבעון הרביעי של 2012 התכווצה לראשונה מאז 2009 בשיעור של 0.1% בעוד שהאנליסטים ציפו לצמיחה של כ-1%. הנתון הזה לא מנע מיו"ר הפד של סנט-לואיס ג'יימס בולארד מלצאת בהצהרה אתמול לפיה קצב הצמיחה בכלכלה יאפשר לפד להתחיל להפחית את קצב רכישת האג"ח שלו כבר באמצע השנה הנוכחית.

במהלך ראיון שהעניק בולארד לסוכנות "בלומברג" אמר יו"ר הפד של סנט-לואיס כי "אנחנו צריך להתחיל לחשוב על שינוי או תיקונים לתוכנית רכישת האג"ח. אם נקבל נתוני טובים במשך מספר חודשים ברציפות אז אתה בוודאות תגיד 'בסדר, אולי כדאי שנפחית את היקף הרכישה ל-75 מיליארד דולר מדי חודש במקום 85 מיליארד כיום'".

בולארד מאמין שעד סוף השנה יפסיק את הפדרל ריזרב את תוכנית רכישת האג"ח וזאת בהתבסס על ההערכה שלו כי שיעור האבטלה בארצות הברית, שעומד כעת על 7.9%, יגרד את סף ה-7% מלמעלה לקראת סוף השנה. וזה, לפי דעתו של בולארד, יתאים להגדרת הפד של "שינוי משמעותי" שהציב לעצמו כתנאי להפסקת רכישת האג"ח.

"כמעט כל אחד יגיד לך שאם הנתונים אכן יהיו כך אז מדובר בשינוי משמעותי לעומת המצב שהיה קיים בזמן השקת ה-QE3", אמר בולארד. "אם נקבל סימנים טובים במהלך חודשי האביב והקיץ אז אני מאמין שיהיה אפשר להתחיל להוריד את קצב הרכישות מבלי לנקוב במועד מסויים לסיום התוכנית".