אופטימיות בשווקים: שיא בגיוסי קרנות הנאמנות בארה"ב

קרנות הנאמנות גייסו כ-64.8 מיליארד דולר ב-3 השבועות הראשונים של חודש ינואר, שיא כל הזמנים לגיוסים בחודש אחד - כך עולה מניתוח חברת המידע ICI, המודדת את הנתונים מ-1984

על השווקים עבר חודש ינואר אופטימי, כאשר בעוד המשקיעים עוזבים נכסים בטוחים דוגמת הדולר והאג"ח הממשלתיות ונוהרים לעבר מניות ואג"ח קונצרניות - חוו קרנות הנאמנות בארה"ב את החודש החיובי ביותר עבורן מבחינת גיוסים. כך עולה מנתוני "בלומברג".

קרנות הנאמנות גייסו כ-64.8 מיליארד דולר ב-3 השבועות הראשונים של חודש ינואר, היקף הגיוסים הגבוה ביותר לפי חברת ניתוח ועיבוד המידע ICI - אשר החלה למדוד את הנתונים בשנת 1984. השיא הקודם עמד על גיוסים של כ-52.6 מיליארד דולר בכל חודש מאי, 2009.

הקרנות המנייתיות גייסו כ-29.9 מיליארד דולר ב-3 השבועות הראשונים של ינואר, יותר מסך גיוסן בכל חודש בחודשו במהלך שנת 2006.

ברקע, שלל סימנים להתאוששות הכלכלה האמריקנית: מדד הדאו ג'ונס חצה ביום ו' את הרף הפסיכולוגי של 14,000 נקודות, לראשונה מאז שנת 2007 - בעוד שטף נתוני מאקרו מעורבים התפרסמו בוול סטריט.

כך למשל, דוח התעסוקה לחודש ינואר הצביע על נתוני תעסוקה מתחת לצפי - כ-157 אלף משרות בלבד בחודש ינואר, אולם נתוני חודש דצמבר (196 אלף משרות) ונובמבר (247 אלף משרות) עודכנו כלפי מעלה בחדות.

"כאשר עברנו בשלום את סוגיית המצוק הפיסקאלי, המון כסף החל לזרום לשוק", אמר דיויד קלי, אסטרטג השקעות ב-JP מורגן. "זה היה סיכון גדול שהוסר".