הדאו ב-14,000 נק'? "אין לזה משמעות, יהיו תקלות בדרך"

אורי גרינפלד מפסגות, מזהיר משאננות יתר לאור ה"מספרים העגולים" המתוקשרים השכם וערב בעיתונות הכלכלית ■ "המגמה החיובית תימשך והאפיק המנייתי מעניין, אבל יש להתחשב בתנודתיות"

האם הטון החיובי בשווקים צפוי להימשך? בבית ההשקעות פסגות מזהירים משאננות יתר לאור ה"מספרים העגולים" המתוקשרים השכם וערב בעיתונות הכלכלית, ומבהירים כי אין להסתנוור מהראלי הנוכחי - אשר, בסופו של דבר, צפוי להסתיים.

"לא משנה כמה ניסיון יהיה לנו בשוק ההון, בכל פעם זה מדהים אותנו מחדש לראות עד כמה השווקים מושפעים מפסיכולוגיה ומדברים חסרי משמעות כלכלית כמו מספרים עגולים (התשואות ל-10 שנים כבר מעל 2%, וואו!) או שבירת שיאים (הדאו-ג'ונס ברמה הגבוהה ביותר בחמש השנים האחרונות, וואו כפול!)", כותב אורי גרינפלד מפסגות, בסקירה היומית.

מדדי המניות בוול סטריט, נזכיר, ננעלו ביום ו' בעליות לאור נתוני התעסוקה בארה"ב, בעוד מדד הדאו ג'ונס חצה את הרף הפסיכולוגי של 14,000 נקודות לראשונה מאז ה-12 באוקטובר 2007. ב-9 באוקטובר הגיע המדד לשיא היסטורי של 14,164.53 נקודות ומאז, כזכור, החלה המפולת הגדולה בעקבות משבר האשראי.

לדבריו, לנקודות הציון האלו אין שום משמעות: "לרוע המזל, אנחנו גם יודעים שלכל שבת יש מוצאי שבת ולכל ינואר יש גם אפריל-מאי. למרות שאנחנו מעריכים שהמגמה החיובית תימשך, הסבירות שזה יקרה בלי תקלות בדרך עדיין נמוכה. לכן, על אף שהאפיק המנייתי נראה מעניין יותר כיום מכפי שהוא נראה לפני שנה, לא נכון יהיה להיכנס לפינה ולנהל את תיק ההשקעות ללא התחשבות בתנודתיות שבדרך".