נעילה שלילית בוול סטריט; "מדובר במימוש רווחים"

דאו ג'ונס חצה את רף ה-14,000 נקודות ביום ו' והיום נרשמו מימושי רווחים ■ מאקרו: נתון ההזמנות ממפעלים עלה ב-1.87% בדצמבר - פחות מהצפי ■ ירידות חדות נרשמו בבורסות אירופה ■ קליקסופטוור ריכזה עניין

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') בירידות שערים, לאחר שביום ו' ננעל המסחר כאשר מדד הדאו ג'ונס חצה את הרף הפסיכולוגי של 14,000 נקודות לראשונה מאז ה-12 באוקטובר 2007. היום, מדד ה-S&P 500 רשם את הירידה החדה ביותר מאז תחילת השנה והמשקיעים תוהים האם מדובר בתיקון קל או בהיפוך המגמה השורית? בזירת המאקרו פורסם נתון ההזמנות ממפעלים שאיכזב ועלה פחות מהצפי.

כאמור, ביום ו' ננעלו מדדי המניות בוול סטריט בעליות שערים, לאור נתוני התעסוקה בארה"ב - ומדד הדאו ג'ונס חצה את הרף הפסיכולוגי של 14,000 נקודות לראשונה מאז ה-12 באוקטובר 2007, כאמור. ב-9 באוקטובר הגיע המדד לשיא היסטורי של 14,164.53 נקודות ומאז, כזכור, החלה המפולת הגדולה בעקבות משבר האשראי.

השבוע בוול סטריט: הראלי יימשך?

אך מה באמת מלמדים אותנו נתוני המאקרו של התקופה האחרונה? למרות הראלי בשווקים ונתוני המאקרו ה(יחסית) מעודדים בארה"ב, היקפם של נתונים המפתיעים לרעה החל להיות גבוה יותר בתקופה האחרונה - כך עולה מ"ממד ההפתעה" של סיטיגרופ, אשר מתעתד להצביע על הכיוון העתידי של השוק, בראי המאקרו. (לסיפור המלא)

"מי שקורא בין השורות יכול לנבא כיוון חיובי לשווקים בראי נתוני המאקרו, היום", כתבו האסטרטגים של R.J. O’Brien בשיקגו היום. בזירת המאקרו, ב-17:00 (שעוננו) פורסם נתון ההזמנות ממפעלים, שעלה ב-1.8% בדצמבר לעומת צפי לעלייה של 2.3%, לאחר שנותר ללא שינוי בנובמבר.

"בסך הכל מדובר במימוש רווחים", אומר מתיו סווים, מנהל קרן השקעות בחברת Advisory Research, שמוסיף וטוען כי תגובת המשקיעים מתאימה לשנים האחרונות, בהן חוסר הוודאות הכלכלית באירופה "הרס את החגיגה" בוול סטריט.

סווים התייחס לירידות החדות שנרשמו היום בבורסות אירופה. בורסת איטליה צללה ב-4.5%, בשל חוסר הוודאות הגובר לקראת הבחירות במדינה. הדאקס הגרמני איבד 2.5% וספרד נפלה בכ-3.8% בצל פרשת השחיתות שמרחפת מעל ראש הממשלה.

פריגו וגילת הישראליות במוקד

פריגו המשיכה לרכז עניין, לאחר שדיווחה על תוצאותיה הכספיים ביום ו' האחרון, כשהיא מציגה רווח נקי של 128 מיליון דולר ברבעון הפיסקלי השני - עלייה של 14% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מדובר ברווח של 1.36 דולר למניה - 5 סנט מעל תחזיות האנליסטים. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-185 מיליון דולר.

דל קרובה לסיכום העסקה שתהפוך אותה לחברה פרטית, תמורת כ-13.5-13.75 דולר למניה, כך מדווח הערב (ב') ה"וול סטריט ג'ורנל" המצטט שני גורמים אנונימיים.

גילת לוויינים עמדה במוקד, לאור הערכות כי קרן פימי של דוידי הגדילה את החזקותיה בחברה, לאחר שהקרן Roumell Asset Management (אשר החזיקה ב-5.2% ממניות גילת), דיווחה בסוף השבוע שמכרה את מלוא ההחזקות שלה בחברה בסוף 2012.

חברת קליקסופטוור דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון הרביעי של 2012 הסתכמו ב-28.4 מיליון דולר, גידול של 19% בהשוואה להכנסות של 24 מיליון דולר ברבעון הרביעי המקביל ב-2011. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-3.9 מיליון דולר, 12 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של 2.9 מיליון דולר, 9 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ברבעון ב-4.2 מיליון דולר, 13 סנט למניה, בהשוואה ל-4.9 מיליון דולר, 15 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. הרווח היה בהתאם לציפיות האנליסטים.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]