מניית הערב: נרכשה ומזנקת בכ-22% במחזור "בומבסטי"

ענקית התוכנה אורקל הודיעה כי בכוונתה לרכוש את החברה תמורת 1.7 מיליארד דולר או 29.25 דולר למניה - פרמיה של 22% מעל מחיר הסגירה של המניה ביום שישי

חברת אקמה פאקט (סימול: APKT) מזנקת הערב (ב') בוול סטריט לאחר שענקית התוכנה אורקל הודיעה כי בכוונתה לרכוש את החברה תמורת 29.25 דולר למניה או 1.7 מיליארד דולר. מחיר העסקה מגלם פרמיה של 22% על מחיר סגירת המניה של אקמה פאקט ביום שישי - 23.93 דולר.

אורקל היא יצרנית התוכנות העסקיות הגדולה בעולם ואילו אקמה פאקט עוסקת בייצור ושיווק של ציוד תקשורת כגון מוצרי שמע שונים המשמשים הן בתעשיית האינטרנט והן בתעשיית הסלולר. לדברי החברה, יותר מ-1,900 לקוחות בעולם עושים שימוש במוצריה. לכן, אורקל תוכל להרחיב את שירותי התקשורת שהיא מספקת ללקוחותיה.

העסקה תיסגר באופן סופי במחצית השנייה של 2013, לאחר שהן הרגולטורים בארה"ב והן הדירקטוריונים בשתי החברות יאשרו את העסקה. "הצעת הרכישה של אקמה פאקט היא צעד חשוב נוסף באסטרטגיה של אורקל, להעניק לללקוחות שלה מוצרים מהמעלה הראשונה", אמר נשיא אורקל מארק הורד בהצהרה שפרסמה החברה.

אקמה פאקט נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.97 מיליארד דולר ובמכפיל רווח תלת ספרתי. מחזור המסחר הממוצע שלה ב-3 החודשים האחרונים עמד על 1.7 מיליון מניות, אך היום מניית החברה מזנקת בכ-22.1% ומחזור המסחר שלה זינק לכ-21 מיליון מניות.