תלמדו מהמומחים: 5 מניות בולטות שהמיליארדרים אוהבים

רוצים ללמוד איך להכין את תיק ההשקעות שלכם לעתיד בצורה הטובה ביותר? קבלו את חמש ההחזקות הגדולות ביותר של מדד קרנות הגידור של המיליארדרים

למרות שיש הערכות שונות, ההנחה המקובלת היא שלמחצית ממשקי הבית האמריקנים יש לפחות מניה אחת של חברה בורסאית, בבעלות ישירה או עקיפה. כשאנחנו מבינים את זה, מובן מאליו גם שהמשקיעים האגדיים בדורנו, כל אותם דייויד איינהורנים או וורן באפטים לדוגמה, הם באמת המובחרים שבמובחרים.

אנחנו ב-Insider Monkey התחברנו למרקטווץ', כדי ליצור את מדד קרנות הגידור של המיליארדרים (BHFI$), שמודד עד כמה מנהלי הכסף החכם מוכשרים בבחירת מניות. התוצאות בהחלט מעוררות כבוד. ב-2012 המדד הזה החזיר למשקיעים 24.3%, מול 16% שהניבה תעודת הסל שעוקבת אחרי מדד 500 S&P (SPY). זהו ביצוע-יתר של 8.3 נקודות אחוז.

במבט היסטורי, המניות הטובות ביותר של קרנות הגידור עקפו את ביצועי השוק בכ-2 נקודות אחוז בשנה, והמניות הקטנות הפופולריות ביותר הניבו תשואת-יתר של מעל 15 נקודות אחוז.

אחרי ההקדמה הזו נגלה לכם מהן 5 ההחזקות הגדולות של מדד קרנות הגידור של המיליארדרים.

אפל: 18 מחזיקים לפחות 10 מיליון דולר

אפל הייתה המניה הראשונה של 40 ומשהו המיליארדרים שאחריהם עוקב המדד. 18 מהם החזיקו לפחות 10 מיליון דולר במניות שלה בסוף תקופת הדיווח האחרונה ל-SEC (רשות ניירות הערך הפדרלית). הצניחה של אפל בחודשים האחרונים מתועדת היטב בכל פינה בבלוגוספירה, אך המניה עדיין גבוהה ביותר מ-11% בהשוואה לתחילת 2012.

ענקית הטק ללא ספק סובלת ממימושי יתר ברמתה הנוכחית, ולחברה יש כמה וכמה מנועי צמיחה בפוטנציה - כמו עסקה עם צ'יינה מובייל, טלוויזיה חכמה והעלאת הדיבידנד - שיכולים לדחוף את המניה למחיר הוגן יותר. בין השמות הגדולים שמחזיקים את אפל: דייויד טפר, דן לב ודייויד איינהורן.

גוגל: עקבו אחר מיזם "אקס-פון"

גם גוגל מוחזקת על ידי 18 מיליארדרים, ומתחילת השנה שעברה היא עקפה את מניית אפל ביותר מ-2 נקודות אחוז. סטפן מנדל מקרן Lone Pine Capital, אחד המוצלחים ביותר ברשימת "גורי הנמרים" של ג'וליאן רוברטסון, מחזיק הכי הרבה מניות של גוגל מבין 400 הקרנות שאחריהן אנחנו עוקבים.

על רקע ירידה בהוצאה הממוצעת להקלקה (כלומר בהכנסה הממוצעת של גוגל), החברה עקפה את תחזיות הרווח של וול סטריט ברבעון המדווח האחרון, אך ההכנסות לא עלו כמעט. המשקיעים עדיין שוריים לגבי ביצועי החברה ב-2013, וסיפור הצמיחה שלה נמשך. אחד המיזמים המסקרנים של גוגל שכדאי לעקוב אחריהם נקרא "אקס-פון". מוקדם מדי לנבא מה החדירה הראשונה לייצור הטלפונים החכמים תעשה לבעלי המניות, אבל משקיעים נלהבים צריכים להישאר על העגלה.

AIG: ארגון רב-לאומי רזה וזריז

חברת AIG נהנתה מהדירוג השלישי במדד קרנות הגידור של המיליארדרים, עם 14 מהם שהחזיקו בפוזיציות לונג במניה. שמות ראויים לציון כמו ג'ורג' סורוס ולואיס בייקון נכנסו לפוזיציות ב-AIG בתקופת הדיווח האחרונה.

נראה שהתיזה השורית העיקרית על AIG היא ההסדר של חבילת החילוץ הענקית מתקופת המשבר הפיננסי עם משרד האוצר האמריקני. חברת הביטוח הזו היא כיום ארגון רב-לאומי רזה וזריז יותר, ומנייתה עלתה ב-56.5% מתחילת 2012. למרות זאת, AIG עדיין נסחרת במכפיל הון עצמי של 0.55 בלבד - מה שאומר שיש עדיין שפע סיבות למשקיעים שוחרי ערך להיכנס למניה.

סיטי: דיסקאונט של 20% מול הבנקים

סיטיגרופ נהנית מגיבוי של 13 מיליארדרים, ביניהם קן גריפין והקרן שלו, Citadel Investment Group. גריפין הגדיל את הפוזיציה שלו בסיטיגרופ ב-213% ברבעון השלישי בשנה שעברה, והמניה אכן הגיבה בחיוב, ועלתה ב-28.1% מאוקטובר.

בטווח הארוך יותר, התשואה של סיטיגרופ הייתה לא פחות מרשימה, וקל לראות למה המניה הזו היא חלק אינטגרלי ממדד קרנות הגידור של המיליארדרים. עם בסיס הון עצמי, סיטיגרופ נסחרת בדיסקאונט של 20% ליתר ארבעת הבנקים הגדולים. התמקדות בשווקים מתעוררים יכולה למשוך עוד משקיעי ערך במבט לעתיד.

נקסן: משחק על תרחיש של מיזוג

גם לנקסן יש 13 משקיעים מיליארדרים, ומניית חברת האנרגיה הזו עלתה ב-6% מסוף ספטמבר. זהו משחק על תרחיש של מיזוג: נקסן קיבלה סוף סוף את אישור ממשלת קנדה להיקנות על ידי CNOOC הסינית בסוף השנה שעברה, אך העסקה עדיין טעונה אישור של הרשויות בארה"ב. מניית נקסן עדיין נסחרת בדיסקאונט של כ-3% למחיר הצעת הרכישה של CNOOC - 27.5 דולר.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2013

חמש ההחזקות
 חמש ההחזקות