דרור נגל ימונה למנכ"ל אזורים - מחליף את גרינברג

איש העסקים הרשי פרידמן רכש בשנת 2011 את השליטה (64%) באזורים מידי בנק מזרחי-טפחות, הנושה הגדול של שעיה בוימלגרין, ומאז הוא מופסד "על הנייר" מאות מיליוני שקלים

מנכ"ל אזורים, אופיר גרינברג, מסיים את תפקידו לאחר פחות משנתיים בתפקיד (מונה במאי 2011). ל"גלובס" נודע כי דרור נגל, לשעבר מנהל ההשקעות הראשי של הפניקס, צפוי להתמנות למנכ"ל החברה.

איש העסקים היהודי קנדי הרשי פרידמן רכש בשנת 2011 את השליטה (64%) באזורים מידי בנק מזרחי-טפחות, הנושה הגדול של שעיה בוימלגרין, ומאז הוא מופסד "על הנייר" מאות מיליוני שקלים.

הרשי פרידמן רכש את השליטה באזורים תמורת 300 מיליון שקל, בהמשך הזרים עוד 160 מיליון שקל במסגרת הנפקות זכויות ולאחרונה הכניס לחברה נכסי נדל"ן פרטיים שלו בישראל בשווי מוערך של כ-130 מיליון שקל. בסך הכול השקיע פרידמן בחברה קרוב ל-600 מיליון שקל.

עזיבה של מנכ"ל חברת אזורים לאחר תקופה קצרה יחסית אינה אינה נחשבת לאירוע חריג מאז שנמכרה השליטה בחברה בשנת 2006 מידי אי.די.בי פיתוח לידי שעיה בוימלגרין. בניגוד לאיתן סורוקה שכיהן כמנכ"ל אזורים יותר מ-11 שנה בתפקיד, אנשי העסקים היהודים מצפון אמריקה לא הצליחו לשמר איש בתפקיד זמן רב: גרינברג הגיע לאזורים מקבוצת דורי שם כיהן בתפקיד משנה למנכ"ל ומנהל כספים. הוא החליף את דוד נצר, ששרד בתפקיד מנכ"ל אזורים תקופה דומה של פחות משנתיים, וכך היה גם עם קודמו מתי דב.

לפני כן כיהנו גם עמיקם אורן ודוד לב ואם נוסיף את שמאל סלבין, שכיהן כממלא מקום המנכ"ל, הרי שמאז שנוחי דנקנר מכר את החברה כיהנו בתפקיד המנכ"ל 6 אנשים שונים.

לאזורים כ-20 פרויקטים ברחבי הארץ להקמת כ-2,000 יחידות דיור. החברה מוכרת כ-650 יחידות דיור בשנה והיא צופה הכנסות של יותר מ-700 מיליון שקל בסיכום שנת 2012 ממכירת דירות. גרינברג יישם בתפקידו את האסטרטגיה שהתווה הרשי פרידמן - התמקדות בנדל"ן למגורים בישראל והוא הצליח להעביר את החברה לפסי רווחיות, אלא שהשינויים בחברה לא באו לידי ביטוי במחיר המניה.