הרבנות: בורקס גבינה שאינו בצורת משולש עלול לסכן חיים

רדיו "קול חי": עקב תלונות הציבור, אגף הכשרות ברבנות הראשית ערך השבוע דיון מיוחד בעניין שינוי צורתם של מאפים שונים, ובקרוב יודיע על נהלים חדשים

רבני אגף הכשרות ברבנות הראשית דנו השבוע בדיון מיוחד, הנוגע לשינוי צורתם החיצונית של דברי מאפה שונים והדרך להבחין בין מאפה חלבי למאפים כשרים פרווה או כשרים בשרי - כך מדווח היום (ה') רדיו "קול חי".

בישיבה, אליה הוזמנו גם בעלי מפעלים וקונדיטוריות לצד רבנים, ישבו המזומנים סביב שולחן עמוס בדברי מאפה (לתצוגה בלבד).

הרב חגי בר-גיורא, האחראי על הכשרות בתעשייה, הבהיר בדיון את ההבדלים בין צורות המאפים השונים (למשל, "אצבעות" "נחש" "פילו" או "פילאס"), ואמר כי ההקפדה על צורות המאפים והדרישות לשינוי הצורה החיצונית מגיעות מטעם הציבור, שנעזר בצורה כדי לזהות את אופי הכשרות של כל מאפה ומאפה.

כך, למשל, הבהיר בר-גיורא כי מאפה במילוי תפוח אדמה בצורת משולש הינו "מטעה", שכן צורה זו (משולש) מקובלת על-פי רוב עבור מאפים חלביים (דוגמת בורקס גבינה). עוד הוצע בדיון לשנות את צורת הגלגול של הבורקס הטורקי.

במסגרת הדיון הוצגה מצגת, בה הוצגו הצעות שונות לשינוי צורתם של מאפים רבים - ביניהם בורקס אצבעות פרווה, בורקס אצבעות חלבי, סיגר במילוי פרווה וסיגר חלבי.

מנגד, בעלי המפעלים טענו כי לא ניתן יהיה ליישם את כל ההצעות לשינוי צורתם החיצונית של המאפים, מטעמים טכניים ואף מחשש לפגיעה בטעם הסופי של חלק מהמוצרים.