גילה אלמגור עברה אירוע מוחי ואושפזה; מצבה קל

אלמגור, שחקנית התיאטרון הלאומי וכלת פרס ישראל לתיאטרון, הובהלה הערב לבית-החולים תל-השומר, לאחר שככל הנראה לקתה באירוע מוחי

שחקנית התיאטרון הלאומי וכלת פרס ישראל, גילה אלמגור, הובהלה היום (ה') לבית-החולים תל-השומר, לאחר שלקתה ככל הנראה בשבץ מוחי. מוקדם יותר היא חשה ברע בביתה ואיבדה את הכרתה. מצבה מוגדר כעת קל.

אלמגור, שהטביעה את חותמה על התרבות הישראלית, נולדה בפתח-תקווה בשנת 1939, ארבעה חודשים לאחר רצח אביה בחיפה בידי צלף ערבי. ילדותה עברה עליה בין מוסדות ילדים לבין הבית. בגיל 13 הגיעה לכפר הנוער "הדסים", שם, נוסף ללימודים ולעבודה בגינות הנוי, השתתפה בהצגות במסגרת חוג דרמה.

בצעירותה היא למדה בבית הספר למשחק של תיאטרון "הבימה", וב-1963 נסעה ללמוד משחק במכון לי סטרסברג לתיאטרון ולקולנוע בניו-יורק. בשנת 2009 הוענקו לה תוארי דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב וממכון ויצמן למדע. בשנת 2004 היא אף זכתה בפרס ישראל על פועלה בתחום התיאטרון. למעט פרס זה, היא זכתה גם בעוד עשרות פרסים ועיטורים על הופעותיה בסרטים ובהצגות.

במקביל לפעילותה האמנותית, אלמגור הקפידה במשך השנים לפעול ציבורית. היא הייתה פעילה באמ"י, יו"ר הסניף הישראלי של "אסיטג'", יו"ר סניף תל-אביב של האגודה למלחמה בסרטן ועוד.