בית משפט מצרי הורה על חסימת הגישה ליו-טיוב למשך חודש

ביהמ"ש הורה על חסימת הגישה ליו-טיוב בשל הסרטון "תמימות האיסלאם" שעורר סערה בעולם המוסלמי ■ התובע טען כי האתר מהווה "סכנה לשלום הציבור"

בית המשפט במצרים קיבל את תביעתו של אזרח מצרי לחסום את הגישה לאתר יו-טיוב של גוגל, וזאת בעקבות פרסום הסרטון "תמימות האיסלאם", שעלה לאתר לפני מספר חודשים וגרם לסערה ברחבי העולם המוסלמי בעקבות טענות כי הוא פוגע בנביא מוחמד.

האזרח המצרי, חאמד סאלם, הגיש תביעה בבית המספט נגד ראש הממשלה, שר התקשורת והרשות הרגולטורית האחראית על התקשורת במדינה, בטענה כי הם האחראים לכך שיש גישה ליו-טיוב במצרים. סאלם טען בתביעתו כי האתר מהווה "סכנה לשלום הציבור", ועל כן יש לחסום את הגישה אליו.

בית המשפט קיבל את טענותיו של האזרח והורה לרשויות במדינה להתחיל להעירך לקראת חסימת האתר למשך חודש, עד להמשך בירור התביעה.

התביעה הנוכחית מצטרפת לתביעה נוספת שהוגשה לפני כחצי שנה לבית משפט מצרי נגד האתר עצמו, בדרישה לתשלום 2 מיליארד דולר על חלקו בהפצת הסרטון.

נזכיר כי לפני כחצי שנה פרצה סערה בעולם המוסלמי בעקבות פרסום קדימון לסרט שנקרא "תמימות האיסלאם", ובו נראה הנביא מוחמד כביכול מבצע מעשים המנוגדים להלכה האיסלאמית.

בעקבות הסערה שעורר הסרט, החליטה גוגל, הבעלים של אתר יו-טיוב, לחסום את הגישה לסרט במספר מדינות איסלאמיות, כולל אינדונזיה, ערב הסעודית ולוב. היוצר של הסרט, אמריקאי ממוצא מצרי, נעצר בארצות-הברית בעקבות כך.