אקווה מעוף תקים חוות דגים מתועשת בנגב בכ-99 מיליון שקל

הפרויקט יוקם עד סוף 2013 על שטח של 50 דונם

חברת אקווה מעוף טכנולוגיות מדגים תקים חוות דגים מתועשת בנגב בהשקעה של 99 מיליון שקל. את הפרויקט יזמו חברת אקווה מעוף ומיקרודל, ושותפים בו בין השאר קרן הגשמה והאחים נקש. שלב התכנון הושלם זה מכבר והפרויקט יוקם עד סוף 2013 על שטח של 50 דונם - והדגים מסוגים: דניס ולוקוס, יגדלו בבריכות גדולות בתנאי מחיה אופטימאליים.

הרקע להקמת החווה הוא ירידת כמות הדגים בימים ובאוקיינוסים, אשר התגברה בשנים האחרונות עקב זיהום מי הים ודיג אינטנסיבי לא מבוקר. הדיג הימי וכן התעשייה המסורתית של גידול בבריכות פתוחות אינם יכולים עוד לספק את הביקוש ולכן על מנת לעמוד בביקושים, הגדלים משנה לשנה, הוחלט על הקמת חוות דגים שתספק את הביקוש. הקמת הפרויקט בנגב, התאפשרה הודות לטכנולוגיה הייחודית של אקווה מעוף טכנולוגיות מדגים, המאפשרת גידול תעשייתי של דגים למאכל, ללא תלות באקלים ובתנאי מזג אויר, ומתאימה לכל מדינה בכל עונות השנה.

הטכנולוגיה כוללת תהליך חסכוני של טיפול במים והמסת החמצן, מה שחוסך אנרגיה רבה, ומביא לעלויות ייצור נמוכות. הפיתוח מאפשר ייצור דגים בגודל אחיד, הודות למערכת מיון אוטומטית המסווגת את הדגים מכל בריכה לפי גודלם ומשנעת אותם לפי הצורך מבריכה לבריכה.

בשונה מגידול חקלאי בבריכות פתוחות, שם התפוקה היא כ-1 ק"ג דגים לקוב מים, בשיטה החדשה, תלוי בסוגי הדגים, התפוקה היא כ-90 עד 250 ק"ג דגים לקוב מים, מה שנותן רמת תוצר גבוהה ועלות ייצור נמוכה מאוד.

דוד חזות, מנכ"ל אקווה מעוף טכנולוגיות מדגים: "עומס הדיג בשנים האחרונות וסיבות אקולוגיות שונות, פגעו פגיעה קשה באוכלוסיית הדגים המקומית, שהולכת ונעלמת מדי שנה. כמות הדגים בחופי ישראל ובעולם, הולכת ומתמעטת בקצב עקבי ומדאיג, תוך שחלק ממיני אוכלוסיות הדגים נעלם. לאקווה מעוף, ניסיון רב בהקמה ובהפעלה של בריכות דגים בארץ ובעולם, ואנו שמחים ליזום וליטול חלק גם בפרויקט חשוב זה בנגב, שייסע רבות לצמצום בעיית מחסור הדגה".