אחרי ביטול הצעת הרכש: האם חברה אחרת תרכוש את תרו?

האנליסט ד"ר רוני גל מ-Bernstein Research משער כי אחרי ביטול הצעת הרכש של סאן, חברת התרופות הגנריות האמריקנית מיילאן תרכוש את תרו

האם אחרי ביטול הצעת הרכש של סאן, חברת התרופות תרו תירכש על-ידי חברה אחרת? את האפשרות הזאת מעלה האנליסט ד"ר רוני גל מ-Bernstein Research.

חברת התרופות ההודית סאן מחזיקה ב-65.8% ממניות תרו, לאחר שזכתה במאבק השליטה על החברה ב-2010. סאן ביקשה להחזיק ב-100% מתרו וניסתה לרכוש את מניות המיעוט במחיר של 39.5 דולר למניה, אך מחיר מניית תרו עקף את מחיר ההצעה. בסוף השבוע הודיעו סאן ותרו על ביטול ההצעה.

תרו, שפעילותה בארץ היא בחיפה, הינה חברת תרופות גנריות שמתמחה בתכשירים לעור, וכן מייצרת טבליות, זריקות ומוצרים רפואיים נוספים. לדברי גל, ביטול הצעת הרכש מאפשרת כעת להנהלת תרו להתמקד בעסקים - או לפתוח את האפשרות לרכישת החברה על-ידי חברה מתחרה. גל אף מציין רוכשת פוטנציאלית, חברת התרופות הגנריות האמריקנית מיילאן, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 11.8 מיליארד דולר. לדבריו, תרו נמצאת בטווח המתאים מבחינת מיילאן, שציינה בעבר שהיא מחפשת הרכישות ויש לה כ-4 מיליארד דולר לצורך זה.

תרו נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי של כ-2.4 מיליארד דולר. בסאן מתכננים להמשיך להחזיק בתרו אך לא ינסו לדון מחדש ברכישת מלוא ההחזקות בחברה.