"אופטימיות קוסמית": מנהלי הקרנות צופים שיפור כלכלי מהותי

לפי סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש פברואר 2013, 59% מאמינים כי יחול שיפור מהותי בכלכלה הגלובלית ב-2013 ■ 39% מהנסקרים אמרו כי רווחי החברות בעולם ישתפרו ב-12 החודשים הקרובים

חשבתם שהשוק השורי הגיע לקיצו ומפה אפשר רק לרדת? תחשבו שוב. סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש פברואר 2013 מצביע על כך כי מרבית המנהלים אופטימיים מאוד לגבי עתיד הכלכלה הגלובלית ולגבי שוק המניות בפרט.

תוצאות הסקר העלו כי 59% מהמשקיעים מאמינים כי יחול שיפור מהותי בכלכלה הגלובלית ב-2013. למעשה, זהו החודש הרביעי ברציפות של גידול בסנטימנט החיבוי של המשקיעים.

בד בבד, מנהלי ההשקעות הביעו אופטימיות לגבי רווחי החברות. 39% מהנסקרים אמרו כי רווחי החברות בעולם ישתפרו ב-12 החודשים הקרובים, זאת לעומת 29% בחודש ינואר 2013. התיאבון להוצאות הון גבוהות יותר חזק אצל 48% מהנשאלים, שאמרו כי הוצאות הן השימוש הטוב ביותר של צבר המזומנים - התוצאה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2011.

ומה לגבי שוק המניות? 13% מהנשאלים הביעו אמון רב במניות וטענו כי הן עדיין מתומחרות בחסר. בו בזמן, 82% אומרים כי אג"ח הוא בתמחור יתר, התוצאה השנייה בגובהה בהיסטוריה של הסקר כשהגבוהה ביותר נרשמה בשיא משבר האג"ח הממשלתי באירופה ב-2012.

תוצאות הסקר מראות גם כי התיאבון לסיכון נשאר גם הוא יציב בהשוואה לחודש שעבר. יתרות מזומנים ממוצעות בתיקי ההשקעותנשארו סביב 3.8% למרות שאחוז המשקיעים המחזיקים מזומנים במשקל יתר נפל ל-2% בחודש זה לעומת 9% בינואר - המספר הנמוך ביותר מאז פברואר 2011.

"המשך האופטימיות הגבוהה מדאיג והשווקים עלולים להיפגע בקלות יתר מבשורות רעות, אבל מהתמיכה בתמחור ניתן ללמוד כי כל תיקון יהיה קצר מועד ורדוד ו'המעבר הגדול' מאג"ח למניות שריר וקיים", אמר מייקל הארטנט, אסטרטג ההשקעות הראשי של קבוצת המחקר בבנק אוף אמריקה מריל לינץ'. "המשקיעים הגיעו לאיזון בין האופטימיות מהצמיחה והזהירות בתהליך קבלת ההחלטה איך להשקיע".