גלאון: "העובדה שמירי רגב ח"כית צריכה להביך את ישראל"

(עדכון) - גלאון הגיבה בפייסבוק שלה לדברי רגב, לפיהם "יש להעמיד לדין את הח"כים שחשפו את פרשת האסיר X" ■ גלאון: "אני רוצה להציע לחברת הכנסת רגב שלפני שהיא צועקת, תלמד דבר או שניים על תפקידם של חברי כנסת"

בעקבות הסטטוס של מירי רגב בפייסבוק, לפיו היא קוראת להעמיד לדין את חברי הכנסת שחשפו אתמול (ג') את פרשת האסיר X, יו"ר מרצ זהבה גלאון, שהייתה אחת מחברי הכנסת שרגב מכוונת אליהם, מגיבה בסטטוס בפייסבוק שלה לדברים של רגב.

רגב, נציין, כבר הספיקה להסיר את הסטטוס האמור מהעמוד שלה, אבל "גלובס" צירף צילום מסך כשהדברים היו עוד באוויר (ראו בתחתית הידיעה).

"אני רוצה להציע לחברת הכנסת רגב שלפני שהיא צועקת, תלמד דבר או שניים על תפקידם של חברי כנסת ועל הסיבה לקיומה של החסינות הפרלמנטרית", כתבה גלאון.

לדבריה, "אנחנו חברי הכנסת נמצאים כאן כדי לדאוג לאינטרס של הציבור - לא כדי לחסום בינו לבין רשויות השלטון ולהסתיר ממנו מידע, בטח לא כשהמידע הזה מופץ כבר ממילא בכל העולם".

גלאון הוסיפה, כי "מירי רגב משתמשת בתירוץ 'הביטחוני' המוכר כדי להצדיק סתימת פיות והתלהמות ריקה מתוכן. האיפול על הפרשה לא היה קשור לשום סכנה ביטחונית, אלא למניעת 'מבוכה' לרשויות. מה שבאמת צריך להביך את מדינת ישראל זה העובדה שמירי רגב, שלא מבינה דבר על דמוקרטיה ועל העקרונות המהותיים שעומדים בבסיסה, הגיעה לשרת כצנזורית, כדוברת צה"ל והכי גרוע - כחברת כנסת", כתבה גלאון.

זהבה גלאון מתוך הפייסבוק
 זהבה גלאון מתוך הפייסבוק

רגב: "כאשר ח״כים מדברים בכנסת זה נותן לגיטימציה לתקשורת"

רגב כתבה הבוקר (ד') בעמוד הפייסבוק שלה כי "יש להעמיד לדין את 3 חברי הכנסת שחשפו את פרשת האסיר האוסטרלי בן זיגר. פניתי ליועץ המשפטי לממשלה לברר מי הדליף את הפרשה, כמו כן מדוע חברי הכנסת הפרו את צו איסור הפרסום".

רגב התייחסה למעשה לשאילתות שהעבירו יו"ר מר"צ זהבה גלאון וחברי הכנסת דב חנין (חד"ש) ואחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) לשר המשפטים יעקב נאמן - בדבר פרשיית "האסיר X" שהוחזק בבידוד בכלא הישראלי והתאבד.

"לא יכול להיות שחברי כנסת הם מעל החוק. עלינו למתוח גבול בכל הקשור בביטחון המדינה", כתבה. "הגשתי גם פנייה לוועדת האתיקה וקצין הכנסת להעמידם לדין. אין כאן עניין של סתימת פיות, אלא ניסיון לשמור על ביטחון המדינה בעידן תקשורתי/טכנולוגי מתקדם. כאשר חברי כנסת מדברים בכנסת, זה נותן לגיטימציה לתקשורת לדון בנושאים שעומדים בצו איסור פרסום", סיכמה רגב.

מירי רגב / צילום מתוך הפייסבוק
 מירי רגב / צילום מתוך הפייסבוק