בירם ודויטש גייסו 150 מ' אירו לרכישת נדל"ן בדנמרק

בין המשקיעים הבולטים בקבוצת סיני - יבואן טויוטה ג'ורג' חורש ובית ההשקעות אלטשולר שחם, שהשקיעו לפי ההערכות עשרות מיליוני אירו כל אחד

"קבוצת סיני", זרוע הנדל"ן שהקימו רוני בירם וגיל דויטש לביצוע השקעות בדנמרק, השלימה השגת התחייבויות השקעה של 150 מיליון אירו לצורך הרחבת פעילותה, כך נודע ל"גלובס". בין המשקיעים הבולטים בקבוצת סיני - יבואן טויוטה ג'ורג' חורש ובית ההשקעות אלטשולר שחם, שהשקיעו לפי ההערכות עשרות מיליוני אירו כל אחד.

מצגת שהגיעה לידי "גלובס" מתארת את אסטרטגיית ההשקעה של החברה, הכוללת הקמת פלטפורמת נכסים איכותית במדינות סקנדינביה, ובדנמרק בפרט, במהלך 5-10 השנים הבאות.

בירם ודויטש, מייסדי בית ההשקעות אקסלנס ובעלי השליטה בחברת האנרגיה הירוקה סאנפלאואר, מעריכים שפעילותה של קבוצת סיני חסינת מיתון, מאחר שהיא כוללת רכישת נכסים דוגמת סופרמרקטים באזורים חזקים מבחינה סוציו-אקונומית.

בנוסף, בכוונת החברה לפעול ברמת מינוף נמוכה, בשקיפות ועם מנהלים בעלי ניסיון רב בתחום הנדל"ן. ככל הידוע עמיר בירם, אחיו של רוני (שהשלים היום את רכישת צמד קניוני מליסרון, ראו ידיעה נפרדת) אינו שותף בקבוצת סיני.

עוד עולה מהמצגת, כי גיל דויטש משמש כיו"ר קבוצת סיני והמנכ"ל הוא עו"ד אמיר גל, לשעבר מנהל פעילות אירופה של ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב. גם סמנכ"ל הכספים, ארז קרתי, הגיע מגזית גלוב, שם כיהן כמנהל פיתוח עסקי באירופה.

כאמור, משקיע מרכזי בקבוצת סיני הוא איש העסקים ג'ורג' חורש, באמצעות חברת רונין השקעות. חורש מחזיק גם ב-10% ממניות סאנפלאואר - העוסקת בתחום של מתקנים סולאריים פוטו-וולטאיים לייצור חשמל, הנסחרת לפי שווי של 380 מיליון שקל.

עד לאחרונה היו דויטש ובירם מזוהים בעיקר עם בית ההשקעות אקסלנס שייסדו. אשתקד השלימו השניים את מכירת מלוא מניותיהם באקסלנס לידי חברת הביטוח הפניקס תמורת סכום כולל (במספר עסקאות משנת 2005) של כ-900 מיליון שקל.