טענות של משתמשי תמי 4 בפייסבוק: התגלו מזיקים במתקנים

פוסט בעמוד הפייסבוק של תמי 4: "עשינו בדיקה במתקן שלנו וגילינו למרבה הזעזוע עשרות ג'וקים ומאות ביצי ג'וקים שורצים בכל פינה" ■ החברה: "מקור המזיקים אינו במכשיר אלא בסביבת המטבח; אין אפשרות שמזיקים יגיעו למים"

האם מתקני המים של תמי 4 מהווים מקור משיכה לנמלים ולתיקנים? בימים האחרונים העלתה חברה בעמוד מאמאזון בפייסבוק (קבוצת אימהות סגורה) פוסט השואל: "בנות, מישהי נתקלה פה בתופעה של ג'וקים בתמי 4???"

הפוסט גרר דיון של 422 תגובות, בין היתר של לקוחות שפתחו את מתקן התמי 4 שברשותם וגילו תופעה דומה.

בדיוק לפני שנה פרסמנו ב"גלובס", בעקבות מספר תלונות שהתקבלו אז במערכת ובגופים צרכניים, כתבה בדבר היתכנות הימצאותם נמלים ותיקנים במתקני תמי 4. בעקבות הדברים אף פנינו למדביר ולאגרונום אלעד אורי מ"ג'וק בראש", שסיפר אז כי נתקל בתופעה של מזיקים ממכשירי תמי 4, ובעיקר תיקנים.

"מתקן המים מספק לתיקן מקום חשוך ולח כפי שאוהב התיקן, בדומה לכל מכשיר חשמלי הכולל מנוע, מיקרוגל, תנור או מקרר", אמר אורי.

המלצתו הייתה: "הדברה נקודתית רק במתקן המים לא תמגר את התופעה לחלוטין, ולכן נדרשת הדברה של כל אזור המטבח. הדברה נכונה לא תפגע באיכות של המים", הוא אומר. "במקרים כאלה משתמשים ב'פתיונות ג'ל', שמכילים שיעורים נמוכים של חומצה בורית שאינה נחשבת לרעילה".

תגובת שטראוס מים, בעלת תמי 4, לכתבה שפורסמה במארס 2012 הכחישה כל קשר לנושא.

ולא רק אתר מאמזון היווה כר לדברים: מאוחר יותר היום הועלה פוסט בעמוד הפייסבוק של תמי 4, שקיבל 1,500 שיתופים. גם בפוסט הזה נשמעו טענות להימצאותם של מזיקים במתקן המים.

יצוין כי בין עשרות התגובות היו תגובות אוהדות של לקוחות תמי 4 ותגובות המאשימות את בעלי המתקנים באי-שמירה על ניקיון סביב למתקן.

כך או כך, בעקבות הרשת הגועשת פרסמה לפני שעה קלה תמי 4 פוסט בעמוד הפייסבוק שלה, וזו לשונו: "שלום לכולם. בעקבות הפרסומים האחרונים, שטראוס מים מבקשת להדגיש כי מקור המזיקים אינו במכשיר אלא בסביבת המטבח. מכלי המים ומערכת הסינון ההידראולית סגורים, ולכן אין אפשרות כי מזיקים יגיעו למים, והם בטוחים לשתייה בהתאם לכל תווי התקן".

תגובת החברה: "שטראוס מים מבקשת להדגיש כי מקור המזיקים אינו במכשיר אלא בסביבת המטבח. מיכלי המים ומערכת הסינון ההידראולית סגורים, ולכן אין אפשרות שמזיקים יגיעו למים, והם בטוחים לשתייה בהתאם לכל תווי התקן".