טרנובה: המצב בשווקים הוא כמו שורט-סקוויז של הפסימיים

ג'ו טרנובה מחברת ההשקעות וירטוס ממליץ למשקיעים להיזהר ולהקטין את החשיפה לאותן מניות גדולות שזינקו בשבועות האחרונים ■ גם טוביאס לבקוביץ', המנתח הטכני של בנק ההשקעות סיטיגרופ טוען כי גל המימושים קרוב

המשקיעים צריכים להקטין את החשיפה שלהם למניות, טוען ג'ו טרנובה מחברת ההשקעות וירטוס, בראיון ל-CNBC. טרנובה ציין כי 75% מהמניות במדד ה-S&P 500 שברו שיאים חדשים אתמול. (ד') האם זה הזמן לברוח מהשוק? רבים אחרים מסכימים עם טרנובה.

טרנובה טוען כי המצב בשווקים הוא מעין "שורט סקוויז לפסימיות" אך מניות גדולות כגון קטרפילר או שברון, עשויות להיחלש בטווח הקרוב. האסטרטג הנודע אמר בנוסף שהאינדיקטור באמצעותו ניתן לבחון מה יהיה כיוון השקווים הוא שוק המט"ח ובפרט מטבע האירו. עם זאת, האסטרטג הנודע טען כי הסקטור היחיד שכדאי להיחשף אליו הוא סקטור הפיננסים.

טרנובה הוא לא היחיד שטוען שכדאי למשקיעים להקטין חשיפה ולהיזהר. גם טוביאס לבקוביץ', המנתח הטכני של בנק ההשקעות סיטיגרופ, סבור כי גל המימושים קרוב מאי פעם. לבקוביץ' מבסס את הניתוח שלו על מדד הפאניקה-אופוריה שהוא יצר. כאשר סנטימנט המשקיעים נמצא בשיא האופוריה, אז כדאי למשש רווחים וכאשר המדד מצביע כי סנטימנט המשקיעים בשפל, אז כדאי להיכנס לשוק. כעת, המדד נמצא בטריטוריה של האופוריה.

"מדד הפאניקה-אופוריה זינק לרמות השיא ב-3 השנים האחרונות והצביע על כך ששוק המניות מבעבע", אמר האנליסט הטכני של סיטי שטען בנוסף כי שוק החוזים העתידיים וביצועי קרנות הגידור אינם משקפים סנטימנט שורי אגרסיבי.