לאחר רכישת היינץ: מה תהיה הרכישה הבאה של וורן באפט?

יום לאחר רכישת היינץ האתרים הכלכליים התחילו כבר להעלות ספוקלציות בנוגע לרכישה הבאה של ברקשייר ■ על פי "בלומברג" המועמדת המובילה הינה יצרנית המזון ג'נרל מילס

יום לאחר שחברת ברקשייר האת'וואי הודיעה שהיא מתכוונת לרכוש - יחד עם חברת ההשקעות 3G קפיטל - את יצרנית המזון היינץ תמורת כ-23 מיליארד דולר, התחילו היום האתרים הכלכליים ברחבי העולם להעלות ספוקלציות לגבי החברה הבאה שברקשייר תרכוש השנה.

על פי ניתוח שפרסמה סוכנות "בלומברג" באתר שלה עולה כי המועמדת הכי מובילה לרכישה על המיליארדר וורן באפט הינה יצרנית המזון ג'נרל מילס שמחזיקה בין היתר במותגים יופלה, פילסבורי וצ'יריוס. בבלומברג טוענים כי ג'נרל מילס הינה אחת מבין 28 החברות האמריקאית ששווי השוק שלהן נמצא בטווח שבין 15-35 מיליארד דולר ושעומדות בקריטירונים של ההשתלטות שפרסמה ברקשייר בדוח השנתי שלה.

"לבאפט בהחלט יש את הכסף הדרוש על מנת לבצע רכישה נוספת", אמר מאט מקורמק, מנהל כספים בחברת ההשקעות Bahl & Gaynor. "באפט אוהב חברות של מותגים שיש להם רווחים יציבים, תזרים מזומנים חזק ושווי שוק סביר".

לאחר הרכישה של היינץ נותר בקופת ברקשייר כ-15 מיליארד דולר עבור רכישות חדשות. כבר אתמול, לאחר ההודעה על רכישת היינץ, אמר באפט כי התיאבון שלו לרכישות נוספות לשנה הנוכחית עדיין לא חלף. ב"בלומברג" גם הזכירו את יצרנית חטיפי השוקולד הירשיס בתור מועמדת לרכישה על ידי ברקשייר.