טאבולה שממליצה על סרטוני וידיאו מגייסת עוד 15 מיליון ד'

המנכ"ל אדם סינגולדה: "לכל אחד יש סיפור אבל אנשים לא יחפשו את הסיפור הזה כל עוד לא יידעו שהוא קיים. בדיוק לצורך הזה הוקמה טאבולה"

ספקית שירותי המלצות תוכן הווידיאו, טאבולה (Taboola) השלימה סבב גיוס נוסף. שבעה חודשים בלבד לאחר שהשלימה גיוס של 10 מיליון דולר, מודיעה היום החברה על גיוס 15 מיליון דולר נוספים. החברה גייסה בסך הכול כ-40 מיליון דולר.

את הגיוס הובילה הפעם קרן פיטנגו, בעלת מניות חדשה בחברה, שהשקיעה בסיבוב הנוכחי לצד בעלי המניות הקיימים: הקרנות אוורגרין, WGI, וקרן Marker, בה שותפים גם אוהד פינקלשטיין ויובל שחר. בסבבי גיוס מוקדמים יותר לקחו חלק גם מספר משקיעים פרטיים כגון זוהר גילון ואביגדור וילנץ.

טאבולה, שהוקמה ב-2007 על-ידי אדם סינגולדה, פיתחה מנוע המלצות וידיאו, בשם EngageRank. המנוע ממליץ לצופים באתרי אינטרנט של ספקי תוכן על תכני וידיאו רלוונטיים לתחומי העניין שלהם. על-פי נתוני החברה, הפתרון שלה מייצר למעלה מ-1.5 מיליארד המלצות ביום, וכ-200 מיליון משתמשים נחשפים להמלצות שלה על בסיס חודשי. בחברה מציינים כי המכירות זינקו פי 7.5 במשך שנת 2012, אך היא עדיין לא הגיעה לאיזון.

לייצר הכנסות מתוכן וידיאו

המודל העסקי של החברה פונה לנקודה החלשה בשרשרת הכסף של התכנים באינטרנט, יצירת הכנסות מתוכן וידיאו. ההכנסות של טאבולה מגיעות מהגישה לתכנים של המשתמשים, כתוצאה מהמלצה שהיא מספקת. כמו כן, מפעילה החברה זירה וירטואלית שבה יכולים ספקי תכנים להעמיד תכנים שלהם לצפייה באתרי הפרימיום של טאבולה.

את סבב הגיוס החדש, שנערך למרות שככל הנראה בקופת החברה עדיין שוכן רוב הכסף מהגיוס הקודם ביוני 2012, מסביר סינגודלה בצמיחה שהתבצעה בחברה בשנה האחרונה. טאבולה, שמונה כ-70 עובדים כעת, הכפילה את כמות כוח האדם בשנה האחרונה וגייסה מספר מנהלים בכירים ביניהם אלדד מניב (לשעבר מקלטורה, זנד ו-BMC) כסמנכ"ל התפעול ונשיא החברה. סינגולדה: "יש עוד המון חדשנות בתחום. יש עוד המון רעיונות כי השוק בתחילת דרכו".

סינגולדה, בנו של המוסיקאי אבי סינגולדה, משתמש ברקע המשפחתי כדי להדגים את החשיבות של פתרונות החברה. "לאבי הגיטריסט נדרשו 30 שנה כדי לגבש קהל שמכיר ואוהב את נגינתו, בעוד שג'סטין ביבר התפרסם אחרי וידיאו אחד שהעלה ל-YouTube וזכה למיליון צפיות", מספר סינגולדה, "לכל אחד יש סיפור אבל אנשים לא יחפשו את הסיפור הזה כל עוד לא יידעו שהוא קיים. ובדיוק לצורך הזה הוקמה טאבולה".