בנק דיסקונט פותח סניפים לעסקים קטנים-בינוניים

הבנק עשוי לפתוח עד 12 סניפים כאלה; בשלב ראשון ייפתחו 6 סניפים עד סוף יוני ■ בחודש האחרון נפתחו סניפים עסקיים ברמת פולג שבנתניה ובמפרץ חיפה

בנק דיסקונט מרחיב את פעילותו בקרב העסקים הקטנים-בינוניים. ל"גלובס" נודע כי הבנק, בניהול ראובן שפיגל, החל במהלך לפתיחת סניפים עסקיים, כלומר סניפים ייעודיים לעסקים הקטנים-בינוניים.

הבנק עשוי לפתוח עד 12 סניפים כאלה; בשלב ראשון, ייפתחו 6 סניפים עד סוף יוני. "אנחנו מבצעים הסבה של סניפים רגילים לסניפים עסקיים באזורי עסקים מרכזיים", אמר ל"גלובס" יובל גביש, ראש החטיבה הבנקאית. לדבריו, בחודש האחרון נפתחו סניפים עסקיים ברמת פולג שבנתניה ובמפרץ חיפה. בחודשים הקרובים יוסבו עוד 4 סניפים, בין השאר בקריית אריה שבפ"ת.

- מדוע החלטתם לפתוח סניפים עסקיים ייעודיים?

גביש: "אנחנו מאמינים במיקוד מקצועי בצורכי הלקוח. פיתחנו גם מערכות מחשוב מתאימות, ושעות הפתיחה של הסניפים מותאמות לשעות העסקים".

קהל היעד החדש

העסקים הקטנים-בינוניים נהפכו בשנה האחרונה קהל יעד חשוב לבנקים. בתקופה שבה טייקונים נחשבים מוקצים, ובמיוחד בכל הקשור למתן אשראי, נראה כי הטרנד החדש הוא תמיכה בעסקים קטנים. בנק הפועלים סימן בעבר את הקבוצה הזו כיעד אסטרטגי והרחיב את האשראי שנתן לה. באחרונה גם חברות כרטיסי האשראי החליטו להתמקד בקהל זה: כאל, השייכת לבנק דיסקונט, הקימה מועדון לקוחות לעסקים קטנים-בינוניים, וכך גם אמריקן אקספרס. סניפים ייעודיים קיימים כיום גם בבנק לאומי ובבנק הפועלים.

גביש הוציא לפועל מהלכים נוספים בתפקידו, בהם הקמת 10 מרכזי השקעות ללקוחות אמידים עם תיק השקעות של יותר מ-700 אלף שקל בנכסים. לדבריו, מרכזי ההשקעות מנהלים נכסים במיליארדים.

בבנק גם הרחיבו את הסמכויות למנהלי הסניפים: בין היתר, הוגדלה סמכותם במתן אשראי, והבנק מינה 6 מנהלי מרחבים.