מנכ"ל מיקרון ישראל: "1,800 עובדים יאבדו את פרנסתם"

מיקרון העולמית מתכננת למכור את המפעל בקריית גת, ומנכ"ל החברה בישראל, יונתן ונד, אמר היום לשר התמ"ת שלום שמחון: "המדינה תוכל לסייע על ידי מתן חבילת תמריצים לקונה פוטנציאלי"

"אם לא יימצא רוכש למפעל בחודשים הקרובים, הוא ייסגר בתחילת שנת 2015, וכ-1,800 עובדים יאבדו את מקור פרנסתם", כך אמר היום (ד') מנכ"ל מיקרון בארץ, יונתן ונד.

בדצמבר 2012 מסרה הנהלת מיקרון העולמית, המעסיקה כ-26,000 עובדים בעולם ו-1,800 בישראל, כי בכוונתה להוציא את פעילות הייצור שלה מישראל ולכן העמידה את המפעל בקריית גת למכירה. היום ביקרו במפעל שר התמ"ת שלום שמחון ונשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן. שמחון אמר כי "לממשלת ישראל יש עניין רב בהמשך פעילות מפעל מיקרון בקרית גת ובכוונתה לעשות כל מאמץ כדי ש-1,800 העובדים ימשיכו בעבודתם".

ונד הוסיף כי "אנו נתונים ללוח זמנים קצר ולחוץ ביותר של כחודשיים בלבד למציאת רוכש, המדינה תוכל לסייע על ידי מתן חבילת תמריצים לקונה פוטנציאלי. תמריץ שכזה עשוי להכריע באם קונה יחליט להשקיע ולרכוש את מפעל הייצור בקרית גת או במדינה אחרת".

השר שמחון ציין כי "הדבר החשוב ביותר הוא הבטחת פרנסתם של עובדי מיקרון", והוסיף כי לנוכח הקשיים איתם מתמודדת התעשייה הישראלית, על ממשלת ישראל להכין בשנים הקרובות ארגז כלים שיאפשר לתעשייה להתמודד עם האתגרים. בנוסף "עלינו להבהיר לכל קונה פוטנציאלי, שישראל איננה תחנת מעבר. ישראל כמוקד של קידמה טכנולוגית לא יכולה להיות החצר האחורית של חברות רב לאומיות".

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן מסר: "למרות אוירת הקיצוץ בתקציב, אחד הדברים החשובים שצריך לעשות זה לא לשכוח את הצמיחה, ובין היתר נקפיד שהממשלה תתן את כל הסיוע הדרוש לכך". עוד הוסיף אורן, "המדינה צריכה לחשוב ולראות מהם הצעדים העתידיים שינקטו על מנת שעתידם ופרנסתם של מאות עובדים בישראל לא יהיה תלויים בשיקולים של חברות זרות שקמות ועוזבות כך סתם".