שטף נתונים "פושרים" בארה"ב: מכירות הבתים טיפסו ב-0.4%

(עדכון) צפי האנליסטים עמד על עלייה לרמה של 4.89 מיליון (שנתי) ■ מוקדם יותר פורסמו תביעות האבטלה השבועיות שעלו לרמה של 362 אלף - מעל הצפי ■ באותה השעה פורסם מדד המחירים לצרכן (CPI) שנותר ללא שינוי

בעוד ארה"ב ניצבת בפני התמודדות עם משבר פיסקלי נוסף, היום (ה') התפרסמו מספר נתוני מאקרו שעשויים לשפוך קצת אור על כלכלת המדינה. תביעות האבטלה זינקו מעל הצפי, מדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי בעוד מדד ה-PMI רשם קריאה נמוכה מהצפי. נתונים פושרים נרשמו גם במדד הייצור של פילדלפיה שרשם קריאה שלילית של 12.5 נקודות. מכירות הבתים מיד שנייה, לעומת זאת, טיפסו מעל הצפי.

כאמור, תביעות האבטלה הראשוניות זינקו בשבוע שהסתיים ב-16 לפברואר לרמה של 362 אלף, זאת לעומת צפי לעלייה מתונה יותר ל-353 אלף תביעות, לאחר שבשבוע הקודם תביעות האבטלה ירדו לרמה של 341 אלף.

לפי נתונים שפרסמה לשכת העבודה האמריקאית, בחישוב שנתי תביעות האבטלה הראשוניות עומדות על כ-360 אלף. כלכלנים מציינים בעניין זה כי אם תביעות האבטלה ירדו מתחת לרמה הזו ויצליחו להתייצב, אז זהו סימן לכך שהחברות התחילו להגיבר את קצב העסקת העובדים.

בנוסף, לפי ממוצע תביעות האבטלה ב-4 השבועות האחרונים, נתון שנחשב למדויק יותר ופחות מושפע מתנודתיות עונתית, תביעות האבטלה עלו ב-8,000 לרמה של 360,750, הרמה הגבוהה ביותר מאז השבוע הראשון של ינואר. כמו כן, תביעות האבטלה המתמשכות בשבוע שהסתיים ב-9 לפברואר, עלו ב-11,000 לרמה של 3.15 מיליון תביעות.

ה-CPI נותר ללא שינוי; מכירות הבתים הקיימים טיפסו

באותה השעה פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, שנותר ללא שינוי, זאת לעומת צפי לעלייה של 0.1%, ולאחר שבדצמבר האינפלציה נותרה ללא שינוי. עם זאת, מדד הליבה, שאינו כולל את סקטור המזון והאנרגיה עלה ב-0.3%, מעל צפי האנליסטים שעמד על 0.2%, ולאחר עלייה של 0.1%.

כלכלנים מציינים כי תוצאות המדד נחשבים להפתעה, משום שעליית מחירי האנרגיה, ובכללם מחירי הדלק שזינקו בחודש האחרון בכ-13% לרמה של 3.75 דולרים לגלון דלק בממוצע, אמורים היו ליצור לחצים אינפלציונים.

ב-16:00 שעון ישראל פורסם מדד ה-PMI בסקטור הייצור, שרשם קריאה של 55.2 נקודות בפברואר, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 55.6 נקודות ולאחר שבינואר רשם המדד קריאה של 55.8 נקודות.

ב-17:00 פורסם נתון מכירות הבתים מיד שנייה, שהפתיע ועלה ב-0.4% לרמה של 4.92 מיליון (שנתי) בינואר, לעומת התחזיות בשוק שצפו ירידה לרמה של 4.89 מיליון (שנתי) לעומת קצב מכירות של 4.94 מיליון בתים בדצמבר.

באותה השעה פורסם מדד הייצור של מחוז פילדלפיה, שרשם קריאה שלילית של 12.5 נקודות בפברואר, לעומת תחזיות האנליסטים שצפו קריאה חיובית של 1.1 נקודות. עוד פורסם מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש ינואר, שעלה ב-0.2%, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על עלייה של 0.3%.