"פייננשל טיימס": גוגל שוקלת להשיק שירות הזרמת מוזיקה

בעיתון הכלכלי מדווחים כי גוגל כבר נמצאת במו"מ עם חברות תקליטים מובילות להשקת שירות הזרמת מוזיקה ■ הערכות: מדובר בניסיון של גוגל לגוון את מקורות ההכנסה שלה

עיתון "הפייננשל טיימס" מדווח היום כי ענקית החיפוש גוגל בודקת אפשרות להיכנס לעסקי הזרמת המוזיקה ושהיא נמצאת כעת במשא ומתן מול חברות התקליטים הגדולות ביותר בעולם במטרה לקבל את הזכויות להפעלת שירות הדומה ל-Spotify.

על פי הדיווח, גוגל מתכוונת לציע למשתמשים שתי אפשרויות להנות מהשירות: האפשרות הראשונה תהיה בחינם במסגרתה המשתמשים יכולים לבחור בין מספר מצומצם של שירים בתמורה להצגת פרסומות בשירות. האפשרות השנייה תהיה תמורת תשלום חודשי במסגרתה יקבל המשתמש גישה חופשית לכל מאגר השירים הקיימים עם ממשק נטול פרסומות.

בעיתון מעריכים שמדובר בניסיון של גוגל להיכנס לשווקים חדשים ולנסות לגוון את מקורות ההכנסה שלה ש-95% מהן מגיע מפרסומות. למרות שלגוגל יש כבר חנות מוזיקה שפועלת בעיקר בתחומי ארצות הברית, השקה של שירות הזרמת מוסיקה עלול להלחיץ את אפל ואמזון שיש להן כבר חנויות לרכישת מוסיקה דיגיטלית אך אין להם שירות הזרמה.

המהלך הזה הינו אמור חלק מהנסיונות של גוגל לגוון את מקורות ההכנסה שלה כשברקע עומדים דיווחים על כך שהחברה כבר החליטה להתחיל לגבות תשלום עבור שירותים מסויימים החברה תציע באתר היו-טיוב, שמשמש בין היתר גם מקור לשמיעת שירים.