בעקבות "המרמרה": ישראל יזמה פגישת פיוס, הטורקים דחו

בניסיון לייצב את היחסים בין שתי המדינות יזם ראש המטה לביטחון לאומי עמידרור פגישה עם מנכ"ל משרד החוץ של ארדואן ■ השניים נועדו ברומא, אך המהלך הסתיים בכישלון

במאי הקרוב יימלאו שלוש שנים לתקרית ה"מאווי מרמרה", שגרמה לפרוץ המשבר הדיפלומטי החמור ביותר בין ישראל לבין טורקיה. לחדשות 2 נודע כי בניסיון ליישר את ההדורים בין שתי המדינות, נערכה לאחרונה ברומא, ביוזמת לשכת ראש הממשלה, פגישה חשאית בין ראש המטה לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, לבין מנכ"ל משרד החוץ באנקרה. השיח בין הצדדים לא עלה יפה - והסתיים בכישלון.

הפגישה המדוברת התקיימה לפני כ-3 שבועות. מהצד הישראלי, נכח בה גם מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, יוסף צ'חנובר. האחרון מונה כמי שמופקד על איתור דרכים לפתרון המשבר כבר זמן קצר לאחר שפרץ, בניסיון לגשר בין המדינות מבלי לקבל את הדרישה הטורקית מישראל להתנצל באופן רשמי על הרג פעילי המשט לעזה ולשלם פיצויים לבני משפחותיהם.

לקראת ביקורו בישראל של נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, שנקבע לחודש הבא - גובר הלחץ על ישראל ליישב את הסכסוך עם טורקיה.

בספטמבר האחרון ניסתה גם יושבת-ראש התנועה ושרת המשפטים המיועדת, ציפי לבני, ליזום מפגש בינה לבין שר החוץ באנקרה, אהמט דבוטאולו. בקשתה נענתה בשלילה - בין היתר, בשל העובדה שארדואן וראשי ממשלו מסרבים להתפשר בדרישותיהם מישראל.