ביל גרוס תוקף: הפדרל ריזרב לא דרוך מספיק נוכח המצב

מייסד קרן האג"ח פימקו תקף את בכירי הפדרל ריזרב בראיון ל-CNBC ■ יו"ר שלוחת סנט לואיס, ג'יימס בולארד, הגיב לו: "אנו מתחשבים בהכל, מדברים עם בנקים מרכזיים אחרים"

ביל גרוס, מייסד קרן האג"ח פימקו, תוקף את בכירי הפדרל ריזרב שאינם מספיק "דרוכים" נוכח המציאות הכלכלית בארה"ב, בראיון בסוף השבוע ל-CNBC. "אני לא חושב שבפדרל ריזרב דרוכים מספיק ורואים את המציאות לאשורה", אמר.

גרוס התייחס ל-3 אלמנטים עיקריים אשר, לדידו, על בכירי הבנק המרכזי בארה"ב לשים לב אליהם: הריבית האפסיות עד שליליות בשוק האמריקני, המדיניות המוניטארית המקלה בה נוקטים בנקים מרכזיים בעולם, ומחירי הנכסים בשוק האמריקני.

ראש שלוחת ה'פד' בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, עלה לשידור מול גרוס והבהיר כי לדעתו "הפדרל ריזרב דווקא מספיק דרוך. אני מתחשבים בכל הסוגיות הללו".

"אנחנו בהחלט מדברים עם בנקים מרכזיים בעולם, אנו מודעים לכל מה שקורה", אמר בולארד. בולארד אמר הדברים יומיים לאחר פרסום פרוטוקולי פגישת ה'פד' מחודש ינואר, מהם עולה חשש בנוגע להמשך מדיניות ההקלה הכמותית של הבנק המרכזי האמריקני.

עוד הבהיר בולארד כי מדיניות זו עתידה להמשך עוד הרבה מאוד זמן. "אני חושב שהמדיניות מקלה הרבה יותר מכפי שהייתה בשנה שעברה מפני שהרכישות הישירות הן כלי חזק יותר ממה שהייתה תוכנית 'אופריישן טוויסט'. אני לא חושב שהשווקים הבינו לגמרי את השינוי הזה. המדיניות של ה'פד' מקלה מאוד והיא תשאר כך למשך הרבה מאוד זמן", סיכם.