IDB: פוטנציאל לניגוד עניינים בפסגות - החזירו מסמכים

עוה"ד של אי.די.בי פתוח במכתב לפסגות ואייפקס: נחשפתם לחומרים חסויים של כלל ביטוח, וכעת אתם חברים בנציגות משותפת של מחזיקי האג"ח, כולל נסיבות "בהן דוחפת הנציגות להשתלט דה פקטו על החברה" - החזירו את החומרים

מאבקי הכוחות בין אי.די.בי לנציגות מחזיקי האג"ח בקשר להסדר החוב המתגבש בקבוצה מקבלים היום (א') תאוצה, כאשר עורכי הדין של אי.די.בי פתוח שלחו מכתב לפסגות ולבעלת השליטה בה קרן אייפקס, בנוגע לכוונה של פסגות ואייפקס לרכוש מניות של כלל ביטוח, החברה הבת של אי.די.בי, בשלהי 2010.

על פי המכתב מטעם עו"ד אמיר ברטוב ממשרד ליפא מאיר, פסגות ואייפקס נחשפו לחומרים עסקיים סודיים וחסויים בנוגע לכלל ביטוח. הבעיה? כעת מצויה פסגות בפוטנציאל לניגוד עניינים, הקיים בין "הרצון לרכוש נכס מרכזי של הקבוצה לבין חברות בנציגות משותפת של מחזיקי אגרות החוב של החברה. קל וחומר בנסיבות בהן דוחפת הנציגות להשתלט דה פקטו על החברה", כותב עו"ד ברטוב.

אי.די.בי פתוח מבקשת לקבל לידיה את כל המידע שנמסר לפסגות ואייפקס במיידית בליווי אישור כי לא נותר חלק כלשהו מהמידע שהועבר. כמו כן, מבקש עו"ד ברטוב לקבל תשובה למכתבו על מנת לגבש את תגובת החברה, וכן לקבל את הפרטים הבאים תוך 7 ימים: פרטים לגבי נושאי המשרה, עובדים, יועצים חיצוניים אשר נחשפו למידע הסודי כולו או חלקו, וכן פרטים לגבי מידע שנמסר במסגרת שיחות בינכם לבין קרן יורק בקשר עם רכישת אגרות החוב של החברה על ידה ככל ששיחות אלה נגעו לכלל החזקות.

מפסגות נמסר בתגובה כי "פסגות פועלת ותמשיך לפעול לשמירת זכויות לקוחותיה בכל מובן ולא תירתע גם מטענות מופרכות אלו. פסגות תמשיך לעמוד על דרישותיה מול אי.די.בי להשבת מיליארדי השקלים אותם חבה לציבור החוסכים. אנו מציעים שאי.די.בי תתמקד בגיוס הון לצורך החזר מליארדי השקלים אותם חבה לציבור החוסכים".