דיכטר: "לא 'אסירים' פלסטינים כלואים - הם מחבלים ורוצחים"

ראש השב"כ לשעבר, המכהן כשר להגנת העורף: ""האוויר מלא אדי דלק, הרוגים יוביל לקטסטרופה" ■ "אפשר לצמצם את האפשרות לאינתיפאדה שלישית - מדינת ישראל, ההנהגה וכוחות הביטחון צריכים להיות מאד שקולים"

"אפשר לצמצם את האפשרות לאינתיפאדה שלישית. האינתיפאדות הקודמות לא פרצו בצורה מתוכננת. זה היה תהליך שהתגלגל, ובסופו של דבר מצאנו את עצמנו - הפלסטינים ואנחנו - בתוכו", כך אמר הבוקר (ב') אבי דיכטר, ראש השב"כ לשעבר, המכהן כשר להגנת העורף בממשלה היוצאת.

דיכטר התייחס למתיחות בעניין האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל שגורמת להתלקחות בשטחים: "האווירה טעונה, האוויר מלא אדי דלק, אתה רואה את גילאי המפגינים ומבין שהפלסטינים מנסים לגרור אותנו למצב בו ילדים הרוגים - דבר אשר יוביל להסלמה", המשיך.

דיכטר סבר כי "מוטב שלא ישתמשו במילה 'אסירים', כשמדברים עליהם. רוב הפלסטינים הכלואים בכלא הם מחבלים ורוצחים לכל דבר, והם יושבים בכלא עוד מלפני הסכם אוסלו כי הם רצחו או שהיו מעורבים ברצח של המוני ישראלים".

"אני לא חושב שהרשות הפלסטינית תצא נשכרת מאינתיפאדה, בדיוק כפי שהיה במקרים הקודמים", ציין. "ייתכן וברשות מאמינים שאפשר לגרור את ישראל לאלימות ולצאת מזה נשכרים. גם סמיכות האירועים לביקורו של אובמה אינה מקרית".

"מדינת ישראל, ההנהגה וכוחות הביטחון צריכים להיות מאד שקולים. אם יגררו אותנו למצב של הרוגים פלסטינים, זה יוביל לקטסטרופה", סיכם.