מנכ"ל רויטרס לשעבר השקיע 150 א' ד' בבאנרפליי הישראלית

כך עפ"י הערכות ■ הסטארט-אפ הישראלי מספק פלטפורמה ליצירת באנרים אינטראקטיביים בקלות ■ סך הגיוסים של bannerplay עד היום עומד על 800-850 אלף דולר

מאמין בבאנרים: תום גלוסר, ששימש במשך עשור כמנכ"ל סוכנות הידיעות רויטרס, החליט להשקיע בחברת הסטארט-אפ הישראלית bannerplay, המספקת פלטפורמה ליצירת באנרים אינטראקטיביים בפשטות. על-פי הערכות, גלוסר השקיע 100-150 אלף דולר, כך שסך הגיוסים של bannerplay עד היום עומד על 800-850 אלף דולר.

באנרפליי הוקמה אשתקד על-ידי רפי טון ויועד גדרון ומציעה מאות תבניות של באנרים לבחירה, כשהרעיון הוא לאפשר כלי של "עשה זאת בעצמך" (DIY). בוחרים תבנית, מעצבים את המסר ומריצים את הבאנר באמצעות רשת הפרסום של החברה, שמחוברת למאות אתרים שונים.

הבאנרים עצמם גם מציעים אפשרויות אינטראקציה שונות כמו וידיאו, התחברות לפייסבוק, משחקונים קטנים, מחשבון קלוריות, איסוף לידים ישירות מהבאנר וכו'. כך, מפרסם קטן יכול לחסוך עלויות עיצוב ופיתוח ולהשתמש בפלטפורמה של bannerplay.

המודל העסקי של באנרפליי מבוסס על תשלום פר הקלקה על הבאנרים שעוצבו במערכת. בנוסף, החברה הפכה את פלטפורמת עיצוב הבאנרים לפתוחה עבור מעצבים ומתכנתים. אלה יכולים להעלות את העיצובים שלהם ולקבל חלק מהרווחים, בהתאם להקלקות על הבאנרים בפועל - בין סנט בודד ל-10 סנט לכל הקלקה.

לדברי גלוסר, שעזב ב-2011 את ניהול סוכנות הידיעות הבינלאומית, "מה ששכנע אותי להשקיע בבאנרפליי הוא קודם כל היזמים. ההחלטה הראשונה שלי בנוגע להשקעות היא תמיד נוגעת לשאלה אם אני מאמין שלצוות יש את המנהיגות, המיומנות הטכנית והחוכמה המסחרית כדי להוציא לפועל את התוכניות מצד אחד ואת הזריזות מצד שני כדי לשנות כיוון במקרה של מכשולים בדרך".

עוד הוסיף גלוסר כי "אני מאמין שלמוצר של באנרפליי יש פוטנציאל גדול לשרת עסקים קטנים ובינוניים שנכון להיום לא מקבלים מענה מהפתרונות הקיימים בשוק והמוצר רלבנטי בשווקים גדולים, כמו ארה"ב".

רפי טון, מנכ"ל החברה, הוסיף כי "אנחנו מאוד גאים ושמחים על הצטרפותו של טום לבאנרפליי. טום הינו דמות מפתח בעולם המדיה בארצות הברית ובעולם כולו והצטרפותו הן כמשקיע והן כיועץ מהווה הבעת אמון מדהימה בתוכנית שלנו ובמאמצי ההתרחבות לארצות הברית ואירופה".

bannerplay
שנת הקמה: 2012
מייסדים: רפי טון (מנכ"ל) ויועד גדרון
תחום פעילות: ממשק אינטרנטי לעיצוב באנרים
היקף גיוס: 850 אלף דולר
משקיעים: תום גלוסר ואנג'ל פרטי