ארה"ב: מכירות הבתים בהמתנה זינקו ב-4.5% בינואר

(עדכון) צפי האנליטסים עמד על עלייה מתונה יותר של כ-1.7% ■ נתון הזמנות המוצרים בני קיימא ירד ב-5.2% בינואר ■ מדד הליבה שאינו כולל מוצרים צבאיים ומטוסים זינק ב-6.3% בינואר

לאחר שיו"ר ה'פד' בן ברננקי הזים אמש את השמועות ואמר בעדותו החצי שנתית בקונגרס כי ההקללות המוניטריות יימשכו עד שמצב האבטלה ישתפר, היום (ד') התפרסמו מספר נתונים כלכליים שעשויים לתמוך בטענותיו.

ב-15:30 (שעון ישראל) פורסם נתון הזמנות המוצרים בני קיימא לחודש ינואר, שירד ב-5.2%, זאת לעומת התחזיות בשוק שצפו ירידה מתונה יותר לרמה של 4.8%, לאחר ירידה של 4.3% בחודש דצמבר.

עם זאת, לפי נתונים שפרסמה לשכת המסחר האמריקאית, מדד הליבה של נתון הזמנות המוצרים בני קיימא, שאינו כולל מוצרים צבאיים ומטוסים, זינק ב-6.3%, העלייה הגדולה ביותר מאז דצמבר 2011, לאחר שרשם ירידה של 0.3% בדצמבר. צפי האנליסטים עמד על עלייה של 0.2%.

כלכלנים מציינים כי פעילות המפעלים "התקררה" בחודשים האחרונים, לאחר שסייעה להמריץ את הכלכלה בשנים שלאחר המשבר ב-2007-2009. נראה כי הסיבה לירידה בהזמנות קשורה הן למדיניות הפיסקלית ההדוקה יותר של ארה"ב, שכאמור פגעה בכיסם של משקי הבית, אך גם ההאטה בכלכלה הגלובלית שהביאה להאטה בפעילות הייצור.

מכירות הבתים זינקו

החורף הקשה בארה"ב לא הרחיק את רוכשי הבתים. לפי נתונים שפרסם איגוד סוכני הנדל"ן האמריקאי, החוזים לרכישת בתים קיימים זינקו בינואר ב-4.5%, לרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2010. התחזיות בשוק עמדו על עלייה מתונה יותר של כ-1.7%, לעומת ירידה של 1.9% בדצמבר.

בנוסף, ברננקי צפוי להמשיך את עדותו בקונגרס ולדבר על מצב הכלכלה. האם הוא ירמוז על אמצעים חדשים שבכוונתו לנקוט כדי להמריץ את הכלכלה או שמא התחמושת שלו כבר נגמרה?