גרוס: רוצים תשואה של 10%? כדאי שתשקיעו בשווקים הללו

מנכ"ל קרן פימקו טוען בראיון ל-CNBC כי הבנקים המרכזיים ניפחו את מחירי הנכסים, אך העליות לא יפסקו בטווח הקרוב ■ "אין צורך לנטוש את הספינה, אלא פשוט להוריד את הציפיות לתשואות גבוהות יותר"

הצהרותיו המעודדות של יו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב בן ברננקי ביומיים האחרונים, הובילו לעליות חדות בשווקים. כעת, המשקיעים תוהים האם כדאי להיכנס לשווקים בתקופה זו, ואם כן אז היכן כדאי להשקיע? לביל גרוס, מנכ"ל משותף בקרן פימקו, ומי שכמונה "נסיך האג"ח", יש את התשובה לכך. גרוס טוען כי את התשואות הטובות ביותר ניתן להשיג בשווקים המתעוררים.

"כל מחירי הנכסים מונפו בצורה מלאכותית ע"י הפעולות המוניטריות שנקט ה'פד' ובנקים מרכזיים אחרים בעולם", אמר גרוס בראיון ל-CNBC. "הבנקים המרכזיים הורידו את שיעורי הריבית לרמה אפסית והעלו את מחירי הנכסים. לבסוף אנו נהיה חייבים לשלם את המחיר על כך", הוא הוסיף.

חרף העובדה כי גרוס נחשב למתנגד חריף ביותר של מדיניות הההקלות המוניטריות, הוא טוען כי המחירים ה"לא רציונליים" ימשיכו לטפס בטווח הקרוב. במזכר החודשי שהוא שלח ללקוחות גרוס כתב כי "בסולם של 1-10 המודד את האי-רציונליות של מחירי הסחורות, אנו קרוב לודאי ברמה של 6 ומתקדמים מעלה".

"נסיך האג"ח" כתב למשקיעים בנוסף כי "אין צורך לנטוש את הספינה, אלא פשוט להוריד את הציפיות לתשואות גבוהות יותר". בעניין זה, גרוס אמר בראיון כי המשקיעים צריכים לצפות לתשואה נמוכה מ-10% בשנה, ומי שמעוניין בתשואה של 10% ומעלה, כדאי שיחשוב להשקיע בשווקים המתעוררים ובפרט במדינות כגון מקסיקו וברזיל.

גרוס ציין כי כלכלת מקסיקו, למשל, צומחת בשיעור שנתי של 4% והריבית המרכזית עומדת על 5.5%. "אפשר למצוא מדינות עם מאזנים טובים, נתונים פיסקלים סבירים במונחים של גרעון נמוך, ועדיין עם שיעורי צמיחה גבוהים".