האיחוד האירופי אימץ הגבלות חדשות על הבונוסים של הבנקאים

לאחר משא ומתן שנמשך כשנה וחצי אומצו התקנות שמגבילות את הבונוס של הבנקאים לכדי 2 משכורות שנתיות בלבד ■ על המדינות החברות באיחוד לאשר את ההחלטה בפרלמנטים שלהן

האיחוד האירופי הציג תקנות חדשות שיגבילו את גובה הבונוסים שעובדים בתחום הבנקאות יכולים לקבל. במסגרת התקנות החדשות יוגבל הבונוס השנתי של העובדים לכדי משכורת שנתית אחת. אם הבנק מעוניין להעניק בונוס של 2 משכורות, עליו לקבל את אישור מחזיקי המניות.

התקנות החדשות, שצפויות להיות חלק מאמנת "באזל 3", באו לאחר משא ומתן ארוך שנמשך כשנה וחצי בין נציגי האיחוד האירופי לבין נציגי הממשלות השונות שחברות באיחוד. על מנת לאשר סופית את המהלך, על כל מדינות האיחוד האירופי לאשר את התקנות החדשות בפרלמנטים שלהם.

"האיחוד האירופי נוקט בצעדים הכי קשים בנוגע לשכר הבנקאים", אומרץ קארן פיטרו, שותפה בחברת Federal Financial Analytics. "לבנקים יש מרווח תמרון עם הרשויות הרגולטוריות, אך הבנקאים הם אלה שמשלמים על כך באמצעות פגיעה בחבילות הבונוסים שלהם".

באיחוד האירופי ניסו לדרוש כי ההגבלה על השכר של הבנקאים תכלול לא רק את השכר הקבוע אלא גם את השכר המשתנה, אך נאלצו להסתפק בהגבלה על השכר הקבוע. כאמור במידה והבנק רוצה להעניק לבנקאי בונוס של 2 משכורות עליו לקבל את אישור מחזיקי המניות של הבנק ברוב של 66%.