שותפות "לווייתן": המו"מ עם וודסייד האוסטרלית נמשך

בתחילת חודש דצמבר 2012 נודע כי חברת וודסייד האוסטרלית תרכוש 30% מהזכויות במאגר הגז הישראלי לוויתן בעיסקה שהתמורה הכספית בגינה עשויה להגיע ל-2.5 מיליארד דולר

בתחילת חודש דצמבר 2012 נודע כי חברת וודסייד האוסטרלית תרכוש 30% מהזכויות במאגר הגז הישראלי לוויתן בעיסקה שהתמורה הכספית בגינה עשויה להגיע ל-2.5 מיליארד דולר. הוחלפו בין הצדדים מכתבים המסכמים את תנאי העיסקה, לקראת חתימתו של הסכם סופי בין הצדדים, שהיה צפוי עד סוף פברואר. העסקה משקפת ללוויתן שווי של 8.3 מיליארד דולר.

היום מעדכנות השותפות הישראליות ב"לווייתן" - דלק קידוחים, אבנר ורציו - כי המו"מ נמשך לקראת חתימה.

בישראל בירכו על כניסתה של וודסייד לשוק הישראלי, אך אנליסטים ציינו כי התמורה הכספית אינה משקפת פרמיה משמעותית למאגר הגז הישראלי הנחשב לתגלית הגז הגדולה ביותר במים עמוקים בעשור האחרון.

מנכ"ל וודסייד, פיטר קולמן, אמר אז כי "רכישת הזכויות בלוויתן היא הזדמנות מרגשת להרחיב את פעילותנו באזור מזרח הים התיכון ואנו מצפים לחתימתו הקרובה של הסכם סופי". יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר גדעון תדמור אמר: "אני מאמין כי כניסת חברת וודסייד לפרויקט לוויתן היא אבן דרך משמעותית, היות ותתרום להעלאת רמת הוודאות בפיתוח הפרויקט בלוח זמנים קצר, ובכך תשיא ערך רב לכל השותפים בלוויתן".