"הדלק הסילוני" שימשיך לדחוף את המניות לשיאים חדשים

ב-50 השנים האחרונות בתקופות בהן רמת האינפלציה בארה"ב הייתה נמוכה מ-2.2% התשואה עמדה על 13.2% בממוצע

מדד הדאו ג'ונס העפיל אתמול לשיא חדש, ונראה שמדד ה-S&P 500 יעפיל אף הוא לשיא בטווח הקרוב מאוד. וכרגיל, ברגעים כאלה שואל את עצמו כמעט כל משקיע מצוי, מה עושים עכשיו? למכור, לקנות עוד או פשוט להמשיך להחזיק מניות ולקוות לטוב?

אחת האמרות הידיעות ביותר בניתוח טכני, שמוכיחה את עצמה שוב ושוב, היא "המגמה היא החברה הטובה ביותר שלך" (באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב...) וכרגע המגמה היא למעלה, ללא ספק. אבל, עד מתי?

באתר DailyWealth התפרסם מאמר מעניין בנושא. המחבר, Dr. Steve Sjuggerud, טוען שהמשקיעים לא צריכים לחשוש מהשיא החדש בדאו ג'ונס ואין סיבה לקבל פחד גבהים. רמת המכפילים סבירה אבל זאת לא הסיבה שהמדדים עוד ימשיכו לעלות, והרבה, בשנתיים הקרובות.

הסיבה העיקרית שתתמוך בהמשך המגמה החיובית היא האינפלציה הנמוכה. ובעקבותיה - הריבית הנמוכה. ציפיות הכלכלנים הן שהאינפלציה תישאר נמוכה מ-2.2% גם השנה וגם ב-2014 וששיעור האבטלה בארה"ב יעמוד השנה על כ-7.7% ויירד ב-2014 ל-7.1%-7.2%.

בכירי הפדרל ריזרב הכריזו לא מעט פעמים שהריבית לא צפויה לעלות לפני ששיעור האבטלה יירד לעבר ה-6.5% (או שהאינפלציה תזנק) ושני הדברים לא צפויים לקרות לפני 2015. כך ש"הדלק הסילוני" שהרים את השווקים בשנים האחרונות עדיין עובד (עם רוח גבית ממעבר של כספים מאג"חים למניות...).

Sjuggerud הריץ בדיקה ומצא שב-50 השנים האחרונות בתקופות בהן רמת האינפלציה בארה"ב הייתה גבוהה מ-5% מדדי המניות עלו ב-0.5% בממוצע לשנה, כלומר תשואה ריאלית שלילית. בתקופות בהן האינפלציה עמדה על 2.2% עד 5% המניות הניבו בממוצע 8.5% ובתקופות בהן האינפלציה הייתה נמוכה מ-2.2% התשואה עמדה על 13.2% בממוצע.

תיקונים למטה יהיו בדרך (ואף אחד לא יודע מתי בדיוק הם יבואו, אולי בשבוע הבא, אולי רק בקיץ...) אבל הכיוון הכללי לדעתו ימשיך להיות חזק למעלה, לפחות עד סוף 2014.