מרקל והולנד במפגש פסגה: מקדמים את מדיניות הצנע

קנצלרית גרמניה ונשיא צרפת יפגשו היום בורשה, פולין, עם מנהיגי המדינה - אליהם יחברו גם מנהיגי צ'כיה, סלובקיה והונגריה ■ המטרה: קידום מדיניות הצנע שמובילים מרקל והולנד לטיפול במשבר החוב

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל צפויה להגיע היום (ד') יחד עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, למפגש בוורשה, פולין, עם מנהיגי המדינה - אליהם יחברו גם מנהיגי צ'כיה, סלובקיה והונגריה, וזאת במטרה להשיג תמיכה ממדינות מזרח אירופה במדיניות הצנע אותה מנחילות גרמניה וצרפת.

ששת המנהיגים צפויים להיפגש היום ב-16:00 (שעון ורשה), בעוד מרקל והולנד ינסו להשיג את תמיכת ארבעת המנהיגים למדיניות הצנע שהם מנהיגים לריסון משבר החוב - מדיניות הכופה קיצוצים תקציביים, פיטורים של עובדים במגזר הציבורי והפרטות של נכסים ממשלתיים בקרב מדינות היבשת המציגות גירעונות היקפיים וחובות שנתיים גדולים.

"השותפים של גרמניה לדרך הטיפול שלה במשבר החוב לא כה גדולים", מסביר קאי-אולף לנג, אנליסט ב-GIISA. "במרכז אירופה לא כל הממשלות תומכות במהלכים שלה".

ברקע, הכריזו מרקל והולנד כי יציגו במפגש האירו-גרופ במאי הקרוב טיוטת הצעה לצעדים להגברת התחרותיות ועידוד הצמיחה בקרב ממשלות אירופה, בתקווה שיוכלו לאשרם במפגש האיחוד האירופי ביוני.