תופעה חדשה? בנפיקה ליסבון רכשה את זכויות השידור של הפרמיירליג

מועדון כדורגל ראשון שמתחרה בשוק שידורי ספורט: אוהדי הליגה האנגלית בפורטוגל יוכלו לראות את המשחקים ב-3 העונות הבאות רק בערוץ "בנפיקה טי.וי"

בנפיקה ליסבון רשמה בסוף השבוע את אחת מהעסקאות הכי לא שגרתיות בכדורגל העולמי, כאשר רכשה את זכויות השידור של משחקי הפרמיירליג האנגלית לשלוש העונות הבאות (2013/14-2015/16). המשחקים ישודרו בבלעדיות מדי שבוע בערוץ הטלוויזיה "בנפיקה טי.וי", כאשר המשמעות עבור חובבי הכדורגל האנגלי בפורטוגל היא ברורה: מי שירצה לצפות במשחקים יצטרך להיות מנוי על ערוץ הטלוויזיה של בנפיקה.

לפי האתר insideworldfootball.com, מדובר במועדון כדורגל ראשון אי פעם שמחזיק בזכויות שידור בלעדיות של ליגה מקצוענית. עד היום מי שהחזיק בזכויות השידור של הפרמיירליג בפורטוגל היא סוכנות הספורט Olivedesportos.

מועדוני כדורגל מנסים בשנים האחרונות להשתלט על כל נכס אפשרי שיאפשר למועדון להגדיל את ההכנסות, כאשר בשנים האחרונות מדובר בעיקר בעסקאות נדל"ן (דוגמת ארסנל). נושא זכויות השידור של ליגות תמיד היה מחוץ לתחום מבחינת הקבוצות, בעיקר בגלל ענייני רגולציה פנימיים של המדינות.

בפורטוגל מנהלות כל קבוצות הכדורגל בליגה הבכירה את מכירת הזכויות בעצמן. בנפיקה ליסבון הקימה את ערוץ הטלוויזיה שלה ב-2008, אבל כמו רוב הקבוצות הגדולות בעולם השתמשה בו עד היום בעיקר לטובת תכנים הקשורים בקבוצה: ראיונות עם שחקנים, שידור משחקי אימון, ולעתים גם משחקים רשמיים. לואיס פליפה ויירה, נשיא בנפיקה, הודיע בקמפיין הבחירות האחרון שלו כי במידה שייבחר יפעל להפוך את ערוץ הטלוויזיה של בנפיקה לערוץ ספורט לכל דבר עם רכישת זכויות שדיור של אירועים גדולים.